روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص از سفر معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه ۱+۵، به برخی از کشورهای عضو گروه ۱+۵ خبر داد. این روزنامه همچنین در یک خبر دیگر مدعی شد که ایران در تلاش است تا موشک شهاب ۳ را به کلاهک هسته‌ای مجهز کند. این روزنامه این ادعا را به نقل از یک مقام اسرائیلی طرح کرده است که به نام وی اشاره‌ای نشده است.‌ هاآرتص چند روز قبل هم مدعی شده بود که برآورد اطلاعاتی آمریکا حاکی از دستیابی ایران به پیشرفت‌هایی شگفت‌آور در زمینه تولید سلاح هسته‌ای است. اگرچه مقامات رسمی آمریکا این خبر را تکذیب کردند.

اما بنا به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی « هاآرتص» با انتشار گزارشی یکبار دیگر مدعی شد که ایران در جهت ساخت سلاح هسته‌ای به پیشرفت‌های اساسی دست یافته است.

این روزنامه این ادعا را به نقل از یکی از مقامات صهیونیست که خواسته نام وی فاش نشود، مطرح کرده است. این مقام ناشناس اسرائیلی در مصاحبه با‌ هاآرتص عنوان کرده است که اسرائیل، آمریکا و دیگر کشورهای غربی به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد فعالیت‌های ایران در مرحله «گروه تسلیحات» (که مرحله پایانی در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای به شمار می‌رود) بسیار جلوتر از آن چیزی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آن اطلاع دارد.

هاآرتص مدعی شده است که این اطلاعات در لحظات پایانی به گزارش برآورد اطلاعاتی آمریکا از برنامه هسته‌ای ایران افزوده شده و نهایتا این گزارش به باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا ارائه شده است.

به نوشته‌ هاآرتص،‌ دولت اوباما قرار است این هفته مذاکراتی را در زمینه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد. بر این اساس «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه در امور سیاسی آمریکا قرار است این هفته ضمن سفر به مسکو، پکن و لندن گفت‌وگوهایی را با هدف گره‌گشایی از مذاکرات هسته‌ای ایران با مقامات این کشورها انجام دهد.