تابناک نوشت: محمد‌باقر شریعتی نماینده بهبهان در مجلس درباره میزان حقوق و مزایای نمایندگان گفت: حقوق ماهانه‌ای که برای نمایندگان مجلس در نظر گرفته شده، ۵/۲ میلیون تومان است. وی افزود: مبلغ یک میلیون تومان هم بابت هزینه‌های دفا‌تر برای نمایندگان در نظر گرفته شده و با این حساب، کل دریافتی که ماهانه به نمایندگان مجلس پرداخت می‌شود، ۵/۳ میلیون تومان است. شریعتی ادامه داد: هیچ‌گونه مبلغ دیگری به‌ عنوان اضافه کاری و… برای نماینده‌ها پرداخت نمی‌شود و کل دریافت ماهانه همین مقدار است.

وی همچنین درباره تسهیلات اعطایی مجلس برای اتومبیل و مسکن نمایندگان گفت: هیات‌رییسه اعلام کرده است که نمایندگان می‌توانند صرفا با ۱۴۰ میلیون تومان خانه رهن کنند یا اینکه با ماهی سه میلیون تومان آن را کرایه کنند. وی با بیان اینکه این مبلغ با در نظر گرفتن اجاره‌بها در تهران و میهمانانی که از شهرستان داریم، پاسخگوی دخل و خرج نیست، گفت: در همین خیابان ایران که نزدیک مجلس هم هست، نمی‌شود با این مبلغ خانه رهن کرد. شریعتی همچنین با اشاره به ماجرای اتومبیل‌های نمایندگان گفت: دو نوع اتومبیل پژو پارس و جی‌ال‌ایکس را برای انتخاب نمایندگان ارائه کردند که هر کس می‌تواند یکی از آنها را به‌ مدت چهار سال ‌بردارد. البته اتومبیل تحویل گرفته شده، باید پس از پایان دوره نمایندگی به مجلس بازگردانده شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از شرایط پدید آمده در زمینه تسهیلات اعطایی به نمایندگان گفت: در ادوار گذشته، شرایط بسیار مناسب بود و تسهیلات خوبی برای نمایندگان داده می‌شد؛ اما متاسفانه در این دوره و با وجود آنکه بیشتر نماینده‌ها هزینه‌های تبلیغاتی سنگینی را متقبل شده و در زمینه تامین هزینه‌ها به مشکل برخورده‌اند، منابع خاصی برای آنها تخصیص نیافته و این موضوع، مشکلاتی را برای نمایندگان پدید آورده است.