رویترز در گزارشی با تاکید بر عدم کاهش صادرات نفت ایران در نیمه دوم ۲۰۱۲ نوشت: خریداران آسیایی نفت ایران همچنان راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها علیه این کشور می‌یابند. به گزارش فارس، رویترز در این گزارش با ادعای کاهش روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی ایران نوشت: این اقدام به ایران در کمتر نشدن درآمدهای نفتی آن کمک خواهد کرد.

این گزارش به نقل از تروور هوسر، یک مشاور و تحلیلگر می‌افزاید: کاهش صادرات نفت ایران در ۲ ماه گذشته روزانه به یک میلیون بشکه رسیده است که کمتر از میزان سال ۲۰۱۱ است.

بنا بر این گزارش یک منبع صنعتی نیز گفت: ژاپن واردات خود را در ماه آگوست در مقایسه با ماه جولای بیش از ۲ برابر کرده و این میزان به ۷ میلیون بشکه رسیده است و انتظار می‌رود که هند ۲ میلیون بشکه بارگیری کند. چین به عنوان بزرگ‌ترین مشتری نفتی و شریک تجاری ایران، خرید ماه آگوست خود را از میزان ۸ میلیون بشکه در ماه جولای تغییر نداده است.

این گزارش ادعا می‌کند: کارشناسان صنعتی معتقدند که بیمه ایران برای نفتکش‌ها در صورت وقوع تصادف خطر دارد و استفاده از تعداد محدود نفتکش‌های این کشور راه‌حل طولانی‌مدتی نیست؛ چراکه تحریم‌های جدید آمریکا شرکت ملی نفتکش ایران را هدف خواهد گرفت.