یکی از مدیران بانک استاندارد چارترد انگلیس (SCB) با اعتراض به دخالت‌های آمریکا در امور و فعالیت‌های این بانک با ارسال نامه‌ای به اداره امور مالی ایالت نیویورک اعلام کرد: «شما که هستید که به ما بگویید نباید با ایران معامله کنیم؟» به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره امور مالی ایالت نیویورک روز دوشنبه بانک استاندارد چارترد انگلیس (SCB) که فعالیت خود را در آسیا و کشورهای در حال ظهور متمرکز کرده، به مخفی کردن معامله ۲۵۰ میلیارد دلاری با ایران متهم کرد.

اداره امور مالی نیویورک اعلام کرده است که این بانک طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ معاملاتی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار با ایران داشته و مدعی شده است که با این کار، آمریکا را در برابر تروریست‌ها آسیب‌پذیر کرده است.

به ادعای دپارتمان سرویس‌های مالی ایالت نیویورک، بانک استاندارد چارترد انگلیس همچنین در مدت ۱۰ سال صدها میلیون دلار کمیسیون دریافت کرده و باعث شده میلیاردها دلار از سوی بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی در نظام مالی آمریکا به گردش درآید.

براساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی تلافی‌جویانه علیه ایران اعلام کرده که با نقض تحریم‌ها بسیار جدی برخورد خواهد کرد.