دنیای اقتصاد- سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دیروز با سفر به بیروت با رییس‌جمهور، نخست‌وزیر و رییس مجلس لبنان دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل دوجانبه و منطقه رایزنی کرد. جلیلی در بدو ورود به بیروت هدف از این سفر را رایزنی با مقامات دولت لبنان در شرایط حساس منطقه عنوان کرده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با میشل سلیمان، رییس‌جمهور لبنان ضمن تجلیل از مقاومت لبنان، فراگیر شدن مقاومت در منطقه را فرصتی بزرگ برای مقابله با دشمن صهیونیستی خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلیلی افزود: نباید اجازه داد ظرفیت بزرگ مقاومت در کشورهای منطقه مصروف اختلافات طایفه‌ای و مذهبی شود. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا اندیشه‌ای را که امروز در منطقه بر ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی ظهور پیدا کرده است، از مسیر اصلی خود منحرف سازند.

وی افزود: آمریکا و برخی قدرت‌های استعماری و رژیم‌های دیکتاتوری، خود بخش عمده‌ای از مشکل منطقه هستند و نمی‌توانند راه حل مسائل منطقه باشند.

در این دیدار رییس‌جمهور لبنان نیز با تجلیل از مناسبات خوب و رو به گسترش ایران و لبنان از دعوت جمهوری اسلامی ایران از وی برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران استقبال و اظهار کرد در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

جلیلی پس از این دیدار با حضور بر مزار شهید عماد مغنیه و سایر شهدای مقاومت، آنان را پیشگامان بیداری اسلامی خواند. وی گفت: شهدا ستارگان آسمان مقاومت هستند و شهید حاج عماد مغنیه، ماه درخشان این آسمان است.جلیلی عنوان کرد: مقاومت اسلامی از یک‌سو قدرت امت اسلامی و از سوی دیگر ضعف دشمن صهیونیستی را به رخ جهانیان کشید.

رایزنی با مقامات لبنان در شرایط حساس منطقه‌ای

جلیلی اما در بدو ورود به لبنان در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران هدف از سفر خود را رایزنی با مقامات دولت لبنان در شرایط حساس منطقه بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: روابط خوب دو کشور ایران و لبنان ایجاب می‌کند که برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت ایجاد شده به موجب بیداری اسلامی رایزنی‌های ۲ کشور افزایش پیدا کند.