نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی و همراهی سه قوه در روزهای اخیر بسیار زیاد شده و این موضوع می تواند آثار مثبتی برای کشور داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین آذربایجان شرقی در تبریز، اظهار کرد: این همدلی و همراهی سه قوه آثار مثبت و پر خیر و برکتی برای کشور خواهد داشت و باعث می‌شود گره‌های موجود بر سر راه مسائل مختلف به راحتی باز شود. وی افزود: کمیته‌ای راهبردی با حضور وزرای اقتصادی دولت و چند نماینده مجلس و نمایندگانی از قوه قضائیه تشکیل شده که می‌تواند مشکلات پیش روی مسائل اقتصادی را یکی پس از دیگری حل کند.

باهنر تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با تحریم‌های اقتصادی ایران را فلج کند. آنها در بخش‌های مختلف کشور ما را زیر تحریم‌ها قرار داده‌اند و قدم به قدم پیش می‌روند ولی باید این را مد نظر داشته باشند که ما راه دور زدن این تحریم‌ها را خوب بلدیم و از طرفی نیز ایران کشوری مبتکر و خلاق است که این تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ابراز کرد: با این اوصاف می‌توان گفت که جنگ جدی است هر چند که نظامی نیست. نایب رییس مجلس افزود: ولی با این وجود دستورالعمل نیروهای مسلح ما این است که فرض کنند که همین امشب حمله نظامی صورت می‌گیرد پس باید همه نیروها بسیج و آماده باشند.

باهنر همچنین گفت: معتقدیم که این جنگ سرد حداقل یک سال آینده ادامه خواهد داشت و ما نیز باید در این فضا زندگی کرده و مسائل و مشکلات اقتصادی را مدیریت کنیم.