رییس مجلس گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس از پشتوانه خوبی از لحاظ نیروی انسانی برخوردار است که به اعتقاد من این مرکز مغز متفکر قانون‌گذاری در مجلس محسوب می‌شود که نمایندگان نیز باید به این بخش از نظام قانون‌گذاری بیشتر توجه کنند. به گزارش سایت خانه ملت، علی لاریجانی در مراسم دیدار با رییس، مدیران و کارکنان مرکز پژوهش‌های مجلس این مرکز را قلب تپنده نظام پارلمانی و مجلس دانست و افزود: کارکردهای مرکز پژوهش‌ها تاکنون مطلوب بوده و تا حدودی توانسته در نظام قانون‌گذاری کشور تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس مهم‌ترین بخش قانون‌گذاری در کشور و مجلس محسوب می‌شود که همه مسوولان اجرایی و نیز نمایندگان مردم در خانه ملت باید به آن توجه خاص و ویژه داشته باشند.

لاریجانی، قانون‌گذاری را مستلزم داشتن پشتوانه‌های قوی فکری قبل از تصویب و اجرا دانست و اظهارکرد: قانون‌گذاری به پشتوانه‌های قوی فکری نیاز دارد که مرکز پژوهش‌های مجلس در این سال‌ها توانسته به این بخش از قانون‌گذاری در کشور جامه عمل بپوشاند. رییس مجلس تاکید کرد: مرکز پژوهش‌ها باید برای داشتن قوانین جامع و متقن در کشور از نظرات متفکران، نخبگان و اندیشمندان در تمامی بخش‌های صنعت، کشاورزی و اقتصاد استفاده کند. لاریجانی گفت: مرکز پژوهش‌ها می‌تواند نقاط ضعف و قوت در مسیر قانون‌گذاری را شناسایی کرده و برای برطرف کردن یا تقویت نقاط قوت راهکارهای عملی ارائه دهد.

جلالی: از طرح‌های خلاقانه استقبال می‌کنیم

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس در آغاز دور جدید قرار دارد، بنابراین ارائه طرح‌های خلاقانه در پیشبرد اهداف مرکز موثر است که از مطرح کردن آنها از سوی کارکنان مرکز استقبال می‌شود.