معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه تنگه هرمز که محل عبور بخش قابل توجهی از انرژی جهان است در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت: بسیاری کارشناسان نظامی به این موضوع واقف هستند که اگر ایران اراده کند تنگه هرمز را ببندد هیچ کشور یا کشورهایی قادر به مقابله با این اقدام نخواهند بود. سردار مسعود جزایری تصریح کرد: تمام تلاش جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز این بوده که محیطی آرام، امن و مسالمت آمیز و مبتنی با گفت‌وگو با همه کشورها و جوامع داشته باشد و عملکرد جمهوری اسلامی ایران هم بیانگر همین مساله است. جزایری در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العالم تاکید کرد: در کارنامه جمهوری اسلامی ایران کسی نمی تواند حتی یک مورد به طور مستند ارائه دهد که ایران آغازگر یک منازعه، درگیری، مناقشه یا بداخلاقی در سطح جهان بوده باشد. وی با تاکید بر اینکه تلاش جمهوری اسلامی ایران باز نگه داشتن تنگه هرمز، این آبراه استراتژیک جهانی است، افزود: هدف ایران بهره‌مندی آحاد مردم جهان از تنگه هرمز است البته تا جایی که منافع جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه نشود که در غیر این صورت قطعا برخورد ما متفاوت خواهد بود. سردار جزایری درخصوص تهدیدهای آمریکا مبنی روی آوردن به گزینه نظامی در صورت شکست مذاکرات ۱+۵ علیه ایران گفت: ما نظامی‌ها اخلاقمان این‌گونه است که دشمن را در هر لحظه‌ای جدی ببینیم، بنابراین برای این امر طرح و آمادگی لازم را داریم و روز به روز نیز آمادگی‌های دفاعیمان را ارتقا می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اینها بلوف‌های سیاسی و عملیات روانی هستند اظهار کرد: نه آمریکا قادر است به ما حمله کند و نه رژیم صهیونیستی از چنین توانی برخوردار است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دشمنان ما به بخشی از پایه‌های قدرت ما پی برده و مطلع هستند و می‌دانند که ما اهل بلوف نیستیم و آنچه که می‌گوییم مبتنی بر واقعیت‌ها است.