عضو هیات رییسه فراکسیون مدیریت شهری از تهیه طرحی دو فوریتی برای جلوگیری از جدایی ری از تهران در مجلس خبر داد و گفت: اکثر نمایندگان مجلس نهم مخالف جدایی ری از تهران هستند و در این راستا طرح دو فوریتی جلوگیری از جدایی ری از تهران تهیه شده است. به گزارش سایت شهرداری تهران، نادر قاضی‌پور تهیه این طرح را به منظور جلوگیری از این اقدام رییس‌جمهور برای جدایی ری از تهران، عنوان کرد و گفت: اکثریت مجلسی‌ها مخالف این اتفاق هستند و با ارائه این طرح دوفوریتی تلاش می‌کنیم که مانع تحقق این تصمیم دولت شویم.

این نماینده مجلس دلایل مخالفت خود و همکارانش را با این طرح دولت، عدم توان مالی شهرری خواند و گفت: هم اکنون شهرداری تهران برای تامین هزینه‌های بسیار بالای شهرری از اعتبارات و بودجه مناطق شمالی استفاده می‌کند، و می‌توان آن را به سیل اعتبارات شمال شهر به شهر ری تعبیر کرد.

وی همچنین افزود: در صورتی که شهر ری از تهران جدا شود، مدیریت یکپارچه شهری از هم می‌پاشد و شهرداری دیگر توان کنترل و مدیریت حوادث در پایتخت را به نحو احسن نخواهد داشت. از سویی خدمات خاص و ویژه شهرداری به این منطقه از شهر تعلق نمی‌گیرد.

وی هدف دولت از استقلال فرمانداری و استانداری ری را هدفی سیاسی خواند و مدعی شد: تنها هدف دولت این است که شهر ری یک نماینده مستقل داشته باشد؛ اما در واقع و به دور از این اهداف سیاسی، حذف ری از تهران به نفع این منطقه و مردم آن نیست.