بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که تحریم‌های بین‌المللی تاکنون تاثیری بر برنامه هسته‌ای ایران نداشته است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: باید صادق باشیم و بگوییم که تحریم و دیپلماسی تاکنون برنامه ایران را ذره‌ای به عقب نرانده است.

وی افزود: بر این باورم که ما برای آنکه فرصت تغییر اوضاع را داشته باشیم به یک تهدید نظامی جدی و معتبر نیاز داریم.

نتانیاهو به رامنی گفت که با موضع این جمهوری‌خواه مبنی بر اینکه ایران هسته‌ای «بزرگ‌ترین خطر فرا روی جهان» است، هم‌نظر است.

پانه‌تا: اسرائیل تصمیمی نگرفته است

در رویدادی دیگر، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا گفت که رژیم صهیونیستی از تلاش بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت: لئون‌پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه سعی کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی را در حمایت از تحریم‌های بین‌المللی و نه تدابیر نظامی در رابطه با برنامه‌ هسته‌ای ایران متحد نشان دهد.

اگرچه مقامات اسرائیلی بارها گفته‌اند که تحریم اقتصادی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده است، پانه تا احتمال حمله اسرائیل در آینده نزدیک را کم اهمیت جلوه داد و گفت:‌ نظر من این است که آنها هیچ تصمیمی در رابطه با ایران نگرفته‌اند و به حمایت از تلاش بین‌المللی برای اعمال فشار علیه ایران ادامه می‌دهد.

پانه تا قرار است امروز به اراضی اشغالی سفر کند. این سفر چند روزه بعد از سفر میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌گیرد که تلاش کرده است بگوید دولت اوباما از رژیم صهیونیستی به قدر کافی حمایت نمی‌کند. پانه تا مدعی شد که تحریم‌های سخت اقتصادی اراده ایران برای حفظ برنامه هسته‌ای را ضعیف می‌کند و باید به آن فرصت بیشتری داده شود.

نگرانی رییس ستاد ارتش اسرائیل

در همین حال، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنی گانتس اخیرا در جلساتی که پشت درهای بسته برگزار می‌شد، ضمن مخالفت با هر گونه اقدام نظامی علیه ایران تاکید کرده است: توانایی اسرائیل برای پاسخ ویران‌کننده به توانمندی‌های هسته‌ای ایران محدود است و توان اسرائیل در مقایسه با توانایی‌های آمریکا ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری فارس، گانتس همچنین هشدار داد که جبهه داخلی این روزها برای مقابله با تهدیدات ایران و شلیک موشک‌های ایرانی آمادگی ندارد، زیرا توان موشکی ایران بسیار متفاوت‌تر از قبل است. تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد که این هشدارهای گانتس با لحاظ کردن توازن بازدارندگی اسرائیل مطرح شده است زیرا در صورت حمله ایران تلفات اندک خواهد بود، اما خسارت آشکاری به قدرت بازدارندگی اسرائیل وارد خواهد آمد قدرتی که عنصر اساسی است و باید در اتخاذ تصمیمات راهبردی مورد توجه قرار گیرد.