رییس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری اعلام کرد: حکم پرونده سعید مرتضوی در مورد انتصابش به عنوان مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی در هفته جاری نهایی می‌شود. علی اکبر بختیاری رییس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد: حکم نهایی پرونده سعید مرتضوی به احتمال زیاد این هفته با رای هیات عمومی نهایی شده و اعلام می‌شود. احتمال استیضاح وزیر کار

در همین حال، احمد توکلی از برگزاری جلسه دادگاه شکایت برخی نمایندگان تهران از مرتضوی در روز دوشنبه (امروز) در هیات عمومی دیوان که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است خبر داد. وی در پاسخ به نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی که تعیین تکلیف استیضاح وزیر کار را (که در اواخر مجلس هشتم از سوی برخی نمایندگان اصولگرای مجلس پیگیری شده بود) خواستار شده بودند، نوشت: از ابتدا سعی ما بر این بود که تا ممکن باشد از طرقی غیر از استیضاح به نجات این سازمان بزرگ اجتماعی- اقتصادی متعلق به قشر زحمتکش کارگر موفق شویم؛ زیرا استیضاح وزیر ضرورتا به معنای خارج شدن کار از دستان وی نبود. توکلی ادامه داده است: خدا کند این انتصاب منافی مصالح کشور و مردم بدین ترتیب لغو شود. اگر خدای ناخواسته نشد، استیضاح را انجام خواهیم داد. بر اساس این گزارش، شماری از نمایندگان مجلس انتصاب سعید مرتضوی دادستان سابق تهران به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی را مغایر قانون دانسته و به جهت این انتصاب از دولت به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند. مرتضوی اسفندماه پارسال به این سمت منصوب شده است.

مسوول پرونده «مرتضوی» قوه‌قضائیه است

در عین حال وزیر دادگستری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده «سعید مرتضوی» گفت: مسوول رسیدگی به این موضوعات قوه‌قضائیه است و باید وضعیت کنونی این پرونده را از سخنگوی این قوه جویا شد.

به گزارش ایسنا،‌ مرتضی بختیاری در واکنش به تذکر ۱۶ نماینده مجلس شورای اسلامی به وزارت دادگستری مبنی‌ بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی دولت و پرونده کهریزک تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه مجلس، اگر هیات‌‌رییسه تشخیص داد، تذکر و خواسته نمایندگان را به وزارتخانه منعکس می‌کند و ما هم مراحل بعدی آن را انجام می‌دهیم.