روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شده است که تام دانیلون مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر خود به اسرائیل، طرح حمله احتمالی به ایران را به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ارائه داده است. به گزارش خبرگزاری فارس، این روزنامه بنا بر اظهارات یکی از مقامات آمریکا مدعی شده است، مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر ۲ هفته قبل خود به اسرائیل، این طرح را به نتانیاهو ارائه داده است. بنا بر این گزارش، دانیلون در این دیدار اطلاعاتی در رابطه با توانمندی‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا برای مقابله و برخورد با تاسیسات هسته‌ای ایران، شامل تاسیسات زیرزمینی ایران، در اختیار نتانیاهو گذاشته است.

از سویی یکی دیگر از مقامات رسمی آمریکایی که در جریان مذاکرات با اسرائیل نیز حضور داشته، عنوان کرده است که به عقیده آمریکا، «هنوز فرصت برای دیپلماسی باقی مانده و زمان عملیات نظامی علیه ایران هنوز فرا نرسیده است.» این ادعا در حالی مطرح شده است که تامی ویتور یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا حاضر نشده است جزئیاتی از دیدار دوجانبه نتانیاهو و دانیلون ارائه دهد. مقاله و گزارش ‌هاآرتص در مورد حمله احتمالی به ایران در حالی منتشر می‌شود که شائول موفاز، وزیر دفاع پیشین رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران موثر نخواهد بود و احتمالا به آغاز یک جنگ منجر می‌شود.

پیامدهای فاجعه بار حمله به ایران

شائول موفاز روز شنبه در گفت‌وگویی با شبکه دو تلویزیون این رژیم هشدار داد که حمله پیشگیرانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران پیامدهایی « فاجعه‌بار» را برای تل آویو به دنبال خواهد داشت. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اورشلیم پست، موفاز که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی است، گفت: بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک، نخست وزیر و وزیر دفاع این رژیم ایران هسته‌ای را « تهدید موجودیتی» نشان داده‌اند که این اقدام آنها «عوام‌فریبی» است. رهبر کادیما افزود: جهان باید به اعمال تحریم علیه ایران ادامه دهد. وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت: برای حمله به ایران باید صرفا پس از مشورت با افراد حرفه‌ای و کابینه تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: اگر برنامه نتانیاهو برای ایجاد شکاف در کادیما موفق شده بود و تازی ‌هانگبی، وزیر پیشین کادیما منصب بالاتری را در دولت دریافت می‌کرد، نتانیاهو و باراک از حمایت بیشتری برای اقدام یک جانبه علیه ایران برخوردار می‌شوند.