تابش: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی امور فرا قانونی را تایید نکند

نماینده اردکان در مجلس گفت: وظیفه ستاد تدابیر ویژه دولت ایجاد هماهنگی میان دستگا‌ه‌های مختلف است و نباید امور فراقانونی را تایید کند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، محمدرضا تابش در جلسه علنی روز گذشته با اعلام اخطار اصل ۵۳ قانون اساسی، گفت: براساس این اصل کلیه دریافت‌های دولت باید در حساب‌های خزانه‌داری کل واریز شود. وی ضمن تشکر از دولتمردان که در شرایط سخت امروز تمهیداتی را اندیشیده‌اند تا مردم با چالش روبه‌رو نشوند، گفت: اداره کشور در شرایط کنونی کار سختی است.

نماینده مردم اردکان تاکید کرد: با این حال، دور زدن یا کنار نهادن قانون برای گذار از تحریم‌ها مطلبی است که باید ریاست مجلس نگران آن باشد. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر قانون‌گرایی تاکید داشتند، اما ستاد تدابیر ویژه که در شرایط اقتصادی فعلی تشکیل شده وظیفه‌اش هماهنگ کردن دستگاه‌ها است و نمی‌تواند امور فراقانونی را تایید کند.

تابش از علی لاریجانی، رییس مجلس خواست که از قوه مجریه درخواست کند در شرایطی که نیازی به اصلاح قوانین است لایحه اصلاحیه را به مجلس ارائه دهد و قانون را دور نزند. لاریجانی، اما اخطار قانون اساسی تابش را خارج از دستور مجلس خواند.