سایت خبری الف، وابسته به احمد توکلی نوشت: برگزاری دادگاه بیمه ایران و طرح مکرر نام معاون اول رییس‌جمهور، به عنوان یکی از متهمین این پرونده، چندین جلسه هیات دولت را تحت‌الشعاع قرار داد و به واکنش صریح و انتقاد رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت منجر شد. به نوشته الف، در یکی از جلسات هیات دولت، رییس‌جمهور با انتقاد از نحوه برگزاری دادگاه‌ها، ضمن گلایه از مطرح شدن نام معاون رییس‌جمهور در پرونده بیمه ایران، نسبت به تداوم این روند اظهار نگرانی کرده است. در همین رابطه در یکی دیگر از جلسات هیات دولت، با انتقاد یکی از وزرا نسبت به بر سر زبان‌ها افتادن نام معاون اول در پرونده بیمه ایران، پیشنهادی مطرح می‌شود تا نامه گلایه‌آمیزی خطاب به رییس دستگاه قضایی مبنی بر جلوگیری از تداوم آنچه «اتهام افکنی» خوانده شده، نوشته شود.

در نهایت این نامه توسط یکی از وزرا نوشته می‌شود و همه وزرا به‌جز یک وزیر پای آن را امضا می‌کنند. امضا‌کنندگان این نامه خواستار اصلاح روند برگزاری دادگاه‌ها شدند و نسبت به مطرح شدن نامه محمد رضا رحیمی به عنوان متهم به فساد اقتصادی در رسانه‌ها صریحا انتقاد کردند.

به نوشته سایت توکلی، از سرنوشت این نامه خبری در دست نیست، اما آنچه اهمیت دارد این است که رییس‌جمهور و برخی از اعضای هیات دولت از مطرح شدن مجدد نام رحیمی به شدت ناراحت هستند و از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا ادامه این روند را متوقف سازند. در همین راستا محمدرضا رحیمی طی چند هفته گذشته از رسانه‌هایی که از وی نام بردند شکایت کرده است.