آیت‌الله مکارم شیرازی از امنیت به عنوان بستر تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یاد کرد و از تمامی دستگاه‌ها خواست در تامین امنیت جامعه به نیروی انتظامی کمک کنند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار فرمانده جدید انتظامی استان قم، با اشاره به نقش و رسالت مهم نیروی انتظامی در تامین امنیت، از تلاش‌ها و خدمات آنان در این راستا قدردانی و خاطرنشان کرد: عوامل ناامنی در عصر ما نسبت به گذشته بیشتر شده و سیاست‌های مخرب روی عوامل ناامنی تاثیر گذاشته است و اگر دشمنان و معاندان بتوانند در جامعه ایجاد ناامنی کنند، خواهند توانست اهداف خود را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه «مساله بدحجابی برای برخی تبدیل به یک مساله سیاسی برای مقابله با نظام و ارزش‌ها شده است» بیان کرد: از این رو نیروی انتظامی باید آمادگی‌های لازم را داشته باشد با تقسیم کار رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: در حال حاضر وهابیت از یک سو، رسانه‌های فاسد از سویی دیگر و مزدوران بیگانه و فرقه‌های ضاله از سوی دیگر مشغول فعالیت هستند و روی ایجاد ناامنی در جامعه سرمایه گذاری می‌کنند، در این شرایط باید هوشیارتر از گذشته بود؛ چون عوامل ناامنی بیشتر شده است.

انتقاد آیت‌الله‌ صافی از بد‌حجابی در مشهد

در همین حال آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز گفت: اگر زشتی در شهر مشهد مشاهده شود، به نام کشور نوشته شده و ممکن است باعث ایجاد ذهنیت نادرست در زائران، به ویژه زائران خارجی شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار شهردار و مدیران شهری مشهد با انتقاد از برخی هنجارشکنی‌ها در شهر مقدس مشهد افزود: گاهی دیده می‌شود که افراد با پوشش و حجاب نامناسب در این شهر رفت و آمد می‌کنند که به هیچ عنوان پسندیده نیست و نباید این گونه باشد.