در پی انتشار خبر ساخت «لاک ناخن اسلامی» توسط چین در شماره روز شنبه ۳۱/۴/۹۱ «روزنامه دنیای اقتصاد» یکی از خوانندگان روزنامه با ارسال یادداشتی به تحریریه نسبت به عدم توجه دولت و دستگاه‌های تبلیغی به تولید و ابتکارات داخلی گلایه کرده است. متن یادداشت در پی می‌آید. احتراما خبر مربوط به تولید لاک ناخن اسلامی توسط چین و فروش آن در کشورهای اسلامی همچون مصر را در روزنامه شما خواندم و بسیار متاسف و متاثر شدم.

به عرض می‌رساند اینجانب مخترع و تولیدکننده تقویت‌کننده ناخن برای درمان نرمی و شکنندگی ناخن می‌باشم. هر چند که این محصول لاک نیست اما تنها محصول تقویتی برای ناخن در جهان است که کاملا اسلامی است، چرا که روی نا خن لایه ایجاد نمی‌کند و ضمنا کاملا سالم هست؛ به نحوی که حتی اگر اشتباها خورده شود خطری برای افراد ندارد. این ویژگی‌ها منجر به دریافت گواهی ثبت اختراع از اداره ثبت اختراع ایران و آمریکا شده است. ضمنا انجمن متخصصین پوست و موی ایران نیز خواص آن را تایید کرده است. چنین تاییدیه‌ای در هیچ محصول دارویی یا آرایشی دیگر دیده نمی‌شود.

اما افسوس، با یک نگاه مختصر به فروشگاه‌های فروش عمده ماننده رفاه، شهروند و هایپراستار حضور پررنگ برندهای غیراسلامی خارجی را می‌بینیم. محصولاتی که حتی مصرف ساده آنها با اعمالی چون نماز منافعت دارد! آیا این نشانه یک کشور اسلامی است؟ مضافا می‌توانم مدارکی کاملا علمی ارائه دهم که چگونه مصرف این مواد حتی سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. تشکر می‌کنم از نظارت بی‌ارزش توسط وزارت بهداشت.

این در حالی است که درخواست ما برای حضور اندک در حتی یک قفسه از این فروشگاه رد شد. متاسفانه ما ارتباطی با این فروشگاه‌ها نداریم تا بتوانیم جایی برای این محصول ایرانی و اسلامی باز کنیم. آیا ما در کشور خودمان زندگی می‌کنیم؟ وقتی در ایران این چنین است چگونه می‌توان در کشورهای دیگر وارد شد؟

خوشبختانه، هر چند که تنها محل حضور ما در داروخانه‌ها است و از حضور و ارائه در فروشگاه‌های بزرگ محرومیم، اما اثربخشی بالای آن موجب جلب طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان برای درمان مشکلات ناخن شده است، هر چند با حداقل ایده‌آل برای حضور در بازار بسیار فاصله دارد.

بنده با سرمایه‌گذاری شخصی و ملامت‌های بسیار آن را به تولید نسبتا انبوه رسانده‌ام و تاکنون ریالی از هیچ سیستم بانکی موفق به دریافت تسهیلات برای تولید و گسترش این کار نشده‌ام. گویی تسهیلات صرفا برای امور خاص و از مابهتران مصرف می‌شود. البته مشکلات صرفا به مسائل مالی محدود نیست و قصد ندارم وقت گرانبهای شما با تکرار مشکلاتی که بارها از دیگران نیز شنیده‌اید گرفته شود. تولیدکننده و مخترع در این کشور یک غریبه و میهمان ناخوانده است.

هدف از این نامه نه معرفی شخص خود بود و نه اینکه حتی تصور کنم که احتمالا با انعکاس آن تغییری در روند فعلی رخ خواهد داد، که چنین چیزی از محالات است و حتی در تصور نیز نمی‌گنجد. صرفا حس ملی- اسلامی بنده جریحه‌دار شد و خواستم عرض کنم که تنها چینی‌ها نیستند که چنین نوآوری‌هایی دارند و کشور ما سرشار از چنین مواردی است.

ای کاش مسوولان کشور ما نیز همچون چین بستر مناسب برای رشد و بالندگی مخترعین و تولیدکنندگان کشور را فراهم می‌کردند. چقدر افتخارآمیز بود که شاهد حضور محصول اسلامی از ایران عزیزمان در کشورهای دیگر بودیم.