نماینده اصفهان با بیان اینکه تشکیل کمیسیون ملی انتخابات یکی از راهکارهایی است که می‌توان در اصلاح قانون انتخابات به کار گرفت، گفت: با ورود سایر قوا روند برگزاری انتخابات بی‌طرفانه‌تر می‌شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر ادامه داد: قصد داریم با جمع‌آوری امضا از نمایندگان یک فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات را به تصویب برسانیم تا این قانون در انتخابات ریاست جمهوری اجرا شود. فولادگرگفت: مدت‌های زیادی است بحث ارائه لایحه جامع انتخابات مطرح است که تاکنون به مجلس ارائه نشده است و با توجه به کندی روند بررسی، این طرح به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی شورای نگهبان تنها مرجع نظارت بر انتخابات است، افزود: می‌توان مانند کشورهای غربی کمیسیون ملی انتخابات برای اجرای انتخابات تشکیل داد. فولادگر گفت: با اصلاح قانون انتخابات نظارت بیشتری بر دولت که در واقع در انتخابات دخیل است صورت می‌گیرد و انتخابات با ورود سایر قوا بی‌طرفانه‌تر برگزار می‌شود.

۳۰ سال انتخابات را زیر سوال نبرید

اما رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخی مباحث در خصوص تغییر قانون انتخابات و بازنگری در مورد مجری برگزاری انتخابات گفت که نمی‌توان تجربه موفق ۳۰ ساله برگزاری انتخابات توسط دولت را زیر سوال برد. مرتضی آقا تهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد تغییر قانون انتخابات به عهده کمیسیون شوراها است، اظهار کرد: موضوع تغییر احتمالی مجری برگزاری انتخابات نیز باید به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود: دولت تاکنون در مورد برگزاری انتخابات موفق بوده و اگر کسی بخواهد که کارهایی که تاکنون در این زمینه انجام شده را زیر سوال ببرد نادرست است؛ چرا که ۳۰ سال است در کشور انتخابات برگزار شده است.