سرنوشت ری مانند مونوریل می‌شود

عضو شورای شهر تهران در واکنش به مصوبه دولت و ابلاغ آن از سوی استانداری تهران در خصوص جداسازی ری از تهران گفت: با زور هر کاری می‌توان کرد، اما با توجه به تصمیمات غیرکارشناسی عاقبت این طرح مانند مونوریل تهران می‌شود.

حسن بیادی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مخالفت رسمی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در چهارصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و انتقاد آنها از این جدا‌سازی اظهار کرد: متاسفانه دولتمردان هیچ اعتنایی به این مخالفت نداشتند. وی تصریح کرد: اگرچه دولت و در ادامه استانداری تهران مصوبه جداسازی ری از تهران را ابلاغ کرد؛ اما می‌توان این موضوع را از همین الان عنوان کرد که این کار ماندنی نیست. بیادی خاطرنشان کرد: با زور هر کاری می‌توان کرد و این اقدام دولت و استانداری نمونه بارزی از این موضوع است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درادامه اضافه کرد: چون ابزار قانونی وجود ندارد اعضای شورا نیز نمی‌توانند از اجرای این مصوبه جلوگیری کنند و باید منتظر عواقب این مصوبه باشیم.

وی بیان کرد: عاقبت جدا‌سازی شهرستان ری از تهران همانند مونوریل در تهران می‌شود که امیدواریم که هر کاری که مسوولان انجام می‌دهند برای رضای خدا باشد.

شیرازی دیگر در کنار تهران ایجاد می‌شود

این در حالی است که معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه شیرازی دیگر در کنار تهران ایجاد می‌شود، گفت: جداسازی شهرری از تهران و انتخاب شهردار تا سه ماه آینده انجام می‌شود.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: منطقه ۲۰ شهرداری تهران با تمام پرسنل، امکان و تجهیزات جدا و به شهرداری شهرری اضافه می‌شود.وی ادامه داد: شهرداری منطقه ۲۰ در شهرری ۷ ناحیه دارد که در طرح جداسازی این نواحی به منطقه تبدیل می‌شوند.

معاون عمرانی استانداری تهران درباره بودجه و درآمدهای شهرری اظهار کرد: درآمدها در شهرری خیلی زیاد است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم شیرازی دیگر در کنار تهران ایجاد ‌شود. محمودی بیان کرد: در صورت عدم همکاری شهرداری تهران با جداسازی شهرری، از راهکارهای دیگری استفاده می‌کنیم.

محمودی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر تکلیف دفن زباله‌ها و اموات تهران در شهرستان ری نیز گفت: بحث دفن زباله‌ها و پسماندهای شهری همچون روال گذشته ادامه خواهد داشت؛ چرا که معتقدیم نباید این مشکل برای تهران ایجاد شود و سازمان بهشت زهرا (ع) نیز همانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد تا شهردار شهرستان ری تعیین و پس از آن طی صورت جلسه‌ای درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود. وی درباره انتخاب شهردار شهرستان ری نیز گفت: هنوز معلوم نیست، شاید شهردار فعلی منطقه ۲۰ را به عنوان شهردار شهرستان ری انتخاب کنیم، البته باید عقل جمعی و مشورت‌ها را در نظر بگیریم.