نظر محسن رضایی درباره دلایل عدم حمله آمریکا به ایران

محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران ایران معتقد است دلیل اینکه آمریکایی‌ها توان حمله به ایران را ندارند، نه «نخواستن آنها»، بلکه «توانایی‌های ایران» است.

به گزارش خبرآنلاین، محسن رضایی جمعه شب در برنامه تلویزیونی «راز» درباره ناتوانی آمریکا برای حمله به ایران گفت: من قبول ندارم که آمریکا نمی‌خواهد به ایران حمله کند، این ما هستیم که این اجازه را به او نمی‌دهیم. اگر {آمریکا} نمی‌تواند {به ایران} حمله کند به این معنا نیست که نمی‌خواهد به ما حمله کند. وی افزود: ما اقداماتی کردیم که نمی‌گذاریم حمله کند. کما اینکه در دوران ریاست‌جمهوری بوش، او سه بار هواپیماهایش را روی باند آورد که به ایران حمله کند، ولی هوشیاری نیروهای مسلح ایران و تست موشک‌های جدید در خلیج‌فارس که می‌توانست ناوهای آمریکا را از بین ببرد و همچنین افشاگری‌های گسترده‌ای که بعد از حمله به عراق صورت گرفت، مانع حمله آمریکا شد.

برای حمله به ایران قصد دارند مساله سوریه را حل کنند

رضایی که تاکید داشت «حفظ بازدارندگی» مساله ای بسیار مهم است، ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم که آمریکا یا صهیونیست‌ها فرصتی پیدا کنند که به ما حمله کنند. امروز هم برای حمله به ایران قصد دارند مساله سوریه را حل کنند چون تا زمانی که سوریه و حزب‌الله باشد، حمله به ایران سخت است.

بهترین تیم سیاست خارجی برای مساله آمریکا

رضایی با بیان اینکه وقتی آمریکایی‌ها رابطه شان را با ماقطع کردند، شکافی بین ما و آنها پیش آمد و روز به روز این شکاف بیشتر شد، افزود: بعد از آن نیز آنها ضدانقلاب و شورش‌ها را همراهی کردند و غیرمستقیم کمک می‌کردند و این شکاف را افزایش دادند. بعد هم که نتوانستند از تاسیس جمهوری اسلامی جلوگیری کنند و نظام جمهوری اسلامی به وجود آمد، جنگ تحمیلی را درست کردند و این موضوع هم شکاف را بیشتر کرد. وی با طرح این سوال که آیا این شکاف یک شبه قابل حل است، تصریح کرد: معتقدم برای مساله ایران و آمریکا باید قوی ترین تیم سیاست خارجی‌مان را شکل دهیم که به‌طور دائم حوادث را رصد کند و پیشنهاد بدهد. به تعبیری این تیم باید به اندازه یک وزارت خارجه باشد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: واقعیت این است که شکاف عمیق بین ایران و آمریکا به وجود آمده و آنها دنبال ارزش‌های خود هستند و ما هم دنبال ارزش‌های خود هستیم.