ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای خواستار تسریع تلاش‌ها برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران شد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران امنیتی این رژیم در اظهاراتی ضمن متهم کردن ایران به دنبال کردن تسلیحات هسته‌ای مدعی شد: من از مشکلات و پیچیدگی‌های مربوط به پیشگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای کاملا مطلعم؛ اما بدون تردید برای من روشن است که مقابله با آن چالش (هسته‌ای) در صورتی و در زمانی که به وقوع بپیوندد قطعا بسیار پیچیده‌تر و خطرناک‌تر خواهد بود.

وی افزود: اکنون زمان آن است که کل دنیا برای اقدامی متحد و هدفی متحد برای پایان بخشیدن سریع و توقف قطعی پروژه هسته‌ای ایران آماده شود. باراک گفت که این رژیم اکنون با پیچیده‌ترین چالشی که تاکنون روبه‌رو بوده روبه‌رو است و افزود: ممکن است ما به اتخاذ تصمیمات سرنوشت‌ساز و دشواری در رابطه امنیت اسرائیل نیاز داشته باشیم.

وب‌سایت روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از یک مقام عالی‌رتبه صهیونیستی که به نامش اشاره نکرد، نوشت که سخنان باراک تلاشی است برای اعمال فشار با نهایت توانش در راستای حمله به ایران.

شائول موفاز، معاون پیشین نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته اقدام علیه ایران را ماجراجویی خوانده و در این باره هشدار داده بود.