معاون استاندار: شهردار ری ظرف ماه‌های آینده انتخاب می‌شود

به رغم مخالفت‌های چند روز گذشته شورای شهر و شهرداری تهران، با جدایی شهرری از پایتخت، دولت همچنان بر موضع خود پافشاری می‌کند.

به طوری که وزیر کشور روز گذشته درباره این تصمیم دولت متذکر شد که این اقدام به نفع مردم این شهر خواهد بود و معاون استاندار هم از انتخاب شهردار مستقل برای این شهر خبر داد و گفت: ظرف چند ماه آینده شهردار از سوی وزیر کشور انتخاب خواهد شد. این مواضع دولت و نزدیکان به دولت در شرایطی اتخاذ می‌شود که تنها یک روز قبل از آن اعضای شورای شهر مخالفت رسمی خود را با این تصمیم دولت اعلام کردند. اعضای شورا به استثنای برخی از منتسبان به دولت تاکید کردند که شهر ری بر اساس طرح تفصیلی تهران جزو یکی از مناطق ۲۲ گانه تهران به شمار می‌آید و جالب آنکه طرح جامع شهر تهران بر همین مبنا، در سال ۸۶ به امضای رییس جمهور رسیده است. بنابراین تصمیم جدید رییس جمهور مغایر تصمیم قبلی اوست. علاوه بر آنکه به گفته دیگر اعضای شورا، تنها اعلام این تصمیم در روزهای گذشته هم موجب کاهش قیمت زمین‌های این منطقه شده است و هم سبب شده تا سرمایه‌گذاران بزرگ دست از کار بکشند و علاقه‌ای به ادامه فعالیت در این منطقه نداشته باشند. مهدی چمران رییس شورای شهر هم تاکید کرد که مدیریت چند پارچه در کشور طرح شکست خورده‌ای است. او تاکید کرد که مردم و مدیران محلی موافق جدایی نیستند. وزیر کشور، اما در این باره نظر دیگری داشته و معتقد است که این خواست مردم ری بوده و حالا توسط رییس جمهور به آنها هدیه شده است.

مصطفی محمد نجار در حاشیه نشست دیروز دولت طرح جدایی ری از تهران، این اقدام را در راستای خواسته مردم شهرستان ری عنوان کرد و گفت: این تصمیم هدیه رییس‌جمهور به مردم شهرستان ری است و به نفع آنها خواهد بود و ان‌شاء‌الله زمینه برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم این منطقه فراهم خواهد شد.

چهارشنبه هفته گذشته بود که رییس‌جمهور طی دیدار مردمی‌اش با اهالی ری از جدایی این شهر از تهران خبر داد و آن را هدیه‌ای به مردم این شهر قلمداد کرد. به رغم مخالفت‌ها با این اعلام جدایی،اما استانداری تهران از همان ابتدا موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد.

در همین راستا،معاون عمرانی هم گفت که شهردار شهرری تا چند ماه آینده معرفی می‌شود. او همچنین به خبرگزاری فارس گفت: اعضای شورای شهر شهرستان ری با انتخابات شورا در سال آینده انتخاب می‌شوند. محمدرضا محمودی، درباره جداسازی شهرری از تهران اظهار کرد: در تقسیمات کشوری که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی فصل‌الخطاب است، شهرستان ری مستقل بوده و دارای مدیریت مستقل می‌باشد و در واقع شهرری از زمان تعیین محدوده تقسیمات کشوری برای شهرستان ری مستقل بوده و باید دارای مدیریت شهری و شهردار مستقل باشد که متاسفانه این استقلال به دلایل مختلف به شهرری تا کنون داده نشد.

وی ادامه داد: شهردار موقت شهرری توسط وزارت کشور تا چند ماه آینده معرفی می‌شود و اعضای شورای شهرتهران نیز با انتخابات شورا در سال آینده انتخاب می‌شوند. معاون عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: با مستقل شدن شهرری مصوبات این شهر در شورای شهر و در فرمانداری ری تایید می‌شود.