معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از برگزاری نشست جدید شورای ‌عالی اشتغال در کنار بازارچه‌های خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: سهم فاینانس خارجی از تامین مالی بسته اشتغال امسال ۶/۴ درصد و سهم فروش اوراق مشارکت ۲/۱۰ درصد است. محمدحسین فروزان مهر در گفت‌وگو با مهر سهم تسهیلات بانکی در سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال در سال جاری را ۸/۳۸ درصد اعلام و بیان کرد: از طریق جذب فاینانس خارجی نیز یک سهم ۶/۴ درصدی در نظر گرفته شده است. این مقام مسوول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: همچنین قرار است از طریق استفاده از بودجه عمرانی دولت ۵/۱۹ درصد از منابع مورد نیاز برای ایجاد مشاغل جدید در سال جاری هزینه شود.

به گفته فروزان مهر، صندوق توسعه ملی نیز حدود ۱۰ درصد از کل منابع مورد نیاز در این بخش را تامین خواهد کرد و سهم سرمایه‌‌گذاری شرکت‌ها از محل منابع داخلی نیز به میزان ۹/۱۱ درصد است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: بازارهای مالی هم باید به میزان ۶/۶ درصد از کل منابع مورد نیاز را تامین کنند و قرار است از طریق فروش اوراق مشارکت ریالی نیز ۲/۱۰ درصد منابع مالی تامین و مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: البته نهادهای عمومی غیردولتی نیز باید از طریق به کارگیری منابع داخلی خود به میزان ۳/۳ درصد تامین مالی انجام دهند. به صورت کلی منابع پیش‌بینی شده برای ایجاد اشتغال جدید در سال جاری ۱۹۶هزار میلیارد تومان است.