کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت شد

جلسه دیروز فراکسیون رهروان ولایت

دنیای اقتصاد- بالاخره انتخابات هیات رییسه فراکسیون نوظهور «اصولگرایان رهروان ولایت» به طور رسمی برگزار شد و «کاظم جلالی» پس از ریاست بر مرکز پژوهش‌های مجلس، کرسی ریاست این فراکسیون را نیز از آن خود کرد. جلالی، نماینده شاهرود در مجلس که اولین بار در دوره ششم وارد قوه مقننه شد و پیش از این در مجالس هفتم و هشتم سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود، در مجلس نهم با جهشی ناگهانی بر دو کرسی ریاست تکیه زد.

«فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت» دو ماه پیش، در آستانه انتخابات هیات رییسه مجلس نهم و با دبیری موقت کاظم جلالی و رهبری علی لاریجانی در مقابل فراکسیون موسوم به «اصولگرایان» با رهبری غلامعلی حدادعادل، اعلام موجودیت کرد. هر دو فراکسیون داعیه اصولگرایی داشتند و هر یک برای نشاندن کاندیدای مورد نظر خود بر صندلی ریاست مجلس نهم، به سختی تلاش کردند. در نهایت، انتخابات هیات رییسه مجلس نهم با پیروزی حداکثری فراکسیون رهروان ولایت در مقابل فراکسیون اصولگرایان پایان یافت؛ نتیجه ۹ بر ۳ در میان ۱۲ عضو هیات رییسه مجلس و شکست حدادعادل از لاریجانی در ریاست.

حالا هم فراکسیون رهروان ولایت با برگزاری انتخابات هیات رییسه فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. براساس اساسنامه این فراکسیون که در ابتدای تیرماه امسال با حضور اعضای این فراکسیون تصویب شد، اهداف این فراکسیون چنین اعلام شد: پاسداری از حریم اسلام و خون شهدا و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و آرمان‌های حضرت امام (ره) و اطاعت کامل از دستورات ولایت مطلقه فقیه و پاسداری از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تلاش جهت تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله، تاکید بر اصل دفاع از منافع ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور، التزام به اصل شایسته سالاری و اجتناب از تاکید صرف بر معیارهای سیاسی و جناحی در تصمیمات فراکسیون و ایجاد همگرایی و هم افزایی در میان منتخبان مردم در مجلس نهم به منظور افزایش کارآیی و اثربخشی آنان در مقام ایفای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با خرد جمعی و کار گروهی.

دیروز اما، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس، از انتخاب هیات رییسه این فراکسیون از سوی شورای مرکزی در حضور علی لاریجانی، رییس مجلس و عضو این فراکسیون خبر داد. هرچند پیش‌تر گفته می‌شد جواد جهانگیرزاده هم برای ریاست این فراکسیون کاندیدا خواهد شد؛ اما در نشست دیروز شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت، او خود را نامزد نکرد و جلالی رقیبی نداشت.

رمضان شجاعی کیاسری سخنگوی فراکسیون رهروان، در گفت‌وگو با سایت خبری خانه ملت، درباره نتیجه انتخابات هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: شورای مرکزی این فراکسیون ساعت ۱۲ روز گذشته تشکیل جلسه داد و برای انتخاب هیات رییسه رای گیری کرد. نماینده ساری افزود: بر اساس رای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، کاظم جلالی رییس، حسین سبحانی نیا نایب رییس اول، فاطمه رهبر نایب رییس دوم، سید رمضان شجاعی کیاسری سخنگو و نادر قاضی پور، بهروز نعمتی و اسماعیل نعمتی به عنوان دبیر انتخاب شدند. سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: موسی غضنفرآبادی، غلامرضا مصباحی مقدم، دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی، روح‌الله بیگی ئیلانلو، محمد باقری به عنوان هیات داوری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت انتخاب شدند.