رییس پلیس ترافیک شهری از برخورد این پلیس با روزه‌خواران خبر داد و گفت:‌در صورت مشاهده افرادی که تظاهر به روزه‌خواری در خودروهای خود می‌کنند پلیس راهور این افراد را به واحدهای انتظامی معرفی خواهد کرد.

سرهنگ محسن مهرابی در گفت‌وگو با فارس گفت: خوردن و آشامیدن یکی از مهم‌ترین عوامل پرت شدن حواس در حین رانندگی و ایجاد تصادفاتی از جنس عدم توجه به جلو محسوب می‌شود که در شرایط عادی پلیس با این تخلف برخورد کرده و برای آن جریمه در نظر می‌گیرد. این در حالی است که همزمان با ماه مبارک رمضان علاوه بر جریمه این برخورد به صورت جدی‌تر پیگیری‌ می‌شود. وی ادامه داد:‌ به دلیل حرمت ماه مبارک رمضان پلیس راهنمایی و رانندگی این وظیفه را برخود می‌داند تا با هرگونه تظاهر به روزه‌خواری برخورد و متخلفان را به مراجع انتظامی معرفی کند تا برخورد قانونی مناسب با آنان صورت گیرد.

مهرابی گفت: متخلفان در این بخش بسیار کم هستند و امیدواریم آن تعداد کم نیز حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

حضور پلیس تا پایان ترافیک شبانه

در همین حال جانشین رییس پلیس راهور تهران گفت: ماموران پلیس تا پایان ترافیک و تسهیل عبور و مرور در معابر اصلی شهر حضور دارند.

سرهنگ جمال بذرافشان در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان با توجه به تغییر ساعت کار برخی از صنوف و حضور شهروندان پس از ساعات افطار شاهد تغییر پیک ترافیک پایتخت هستیم به همین دلیل نیز ماموران پلیس راهور به منظور تسهیل ترافیک و جلوگیری از به وجود آمدن گره‌های ترافیکی تا پاسی از شب در خیابان‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: ماموران همانند هر سال اقدام به تسهیل ترافیک هیات‌های بزرگ و تکایا که مراسم‌های شبانه در آنها برگزار می‌شود، می‌کنند. نیروهای پلیس برای این ایام نیروهای خود را تقویت کرده و شیفت شب نیز زمان بیشتری را در خیابان‌ها و معابر پر تردد حضور دارد.

جانشین رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد: با توجه به اجرای طرح اذان تا اذان و فعالیت برخی صنوف مانند آبمیوه فروشی‌ها و اغذیه فروشی‌ها، ماموران در اطراف سینماها و صنوف حاضر شده و تردد خودروها را تسهیل می‌کنند.