رحیمی: می‌خواهند پرچم مبارزه با فساد را بخوابانند

عکس: ایرنا

در راستای اجرای طرح‌های بزرگ تهمت‌های زیادی به دولت زده شد

معاون اول رییس‌جمهور روز گذشته در جریان افتتاح طرح پزشک خانواده، بازهم از برخی جریان‌هایی که در راه مبارزه با فساد اقتصادی اختلال ایجاد می‌کنند انتقاد کرد و البته بی‌آنکه نامی از آنها ببرد، آنان را گروه اندکی شمرد که مثلا برخی از آنها داعیه مبارزه با فساد را دارند اما وقتی که با آنها برخورد می‌شود شروع به سروصدا می‌کنند. محمدرضا رحیمی در همین رابطه از برخی رسانه‌ها که به اعتقاد وی در مردم ایجاد ناامیدی می‌کنند، انتقاد کرد. این البته نخستین باری نیست که معاون اول رییس‌جمهور به انتقاد از کسانی می‌پردازد که به وی اتهاماتی را وارد کرده‌اند یا نام او را در جریان برخی از پرونده‌ها آورده‌اند. این بار هم او در جریان افتتاح طرح پزشک خانواده بار دیگر زبان به گلایه باز کرد.

به گزارش ایسنا، رحیمی صبح دیروز در مراسم افتتاح طرح ملی پزشک خانواده در استان فارس صرفه‌جویی در هزینه درمان و تامین آسایش برای مردم را از جمله موارد بااهمیت و مزایای طرح پزشک خانواده برشمرد و افزود: با اجرای این طرح، مردم در زمینه بهداشت از سرگردانی نجات پیدا می‌کنند. طبیعی است که این کار بزرگ مخالفانی هم داشته باشد. کسانی که ممکن است گرفتار جهل باشند یا منافع آنها با اجرای این طرح در خطر بیفتد. این فرمول همه‌جا صادق است؛ مثلا وقتی وارد میدان مبارزه با فسادی می‌شویم، عده‌ای سروصدایشان درمی‌آید و درصدد برمی‌آیند که پرچم مبارزه با فساد را بخوابانند و از حالت اهتزاز خارج کنند.

رحیمی اضافه کرد: ‌در قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها دیدیم که عده‌ای به چه میزان سروصدا کردند و بعد از اجرای طرح، آنها تسلیم شدند و علم‌های ناسازگاری را بر زمین انداختند.

وی با بیان اینکه «این دولت مجری طرح‌های بزرگ است»، اظهار کرد: در واقع این دولت خطرپذیر است؛ گرچه در راستای اجرای این طرح‌های بزرگ تهمت‌های زیادی نیز به آن زده شد. رحیمی از عملکرد و محتوای برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها انتقاد کرد و گفت: محتوای برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها در راستای دمیدن ناامیدی و ناامیدکردن مردم است.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: معمولا صاحبان سر و صدای زیاد در کشور، در هر صنف و گروهی، بی‌جهت این کار را می‌کنند و کم اتفاق می‌افتد که سر و صدای آنها از موضع دفاع از حق باشد و این افراد وقتی منافعشان به خطر می‌افتد اقدام به ایجاد سر و صدای زیاد می‌کنند. می‌بینیم فردی که ادعای دفاع از مظلومان دارد و پرچم مبارزه با فساد را در دست گرفته است، ۳۱ واحد آپارتمان دارد. معلوم است که دروغ می‌گوید و وقتی هم برخوردی می‌شود، سر و صدا به پا می‌کند.

دفاع از مسکن مهر

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فواید و مزایای مسکن مهر اظهار کرد:‌ اگر مسکن مهر نبود، شاهد یک تورم غیرقابل‌قبول در بخش مسکن بودیم. اکنون شش هزار انبوه‌ساز در کشور مشغول به فعالیت در زمینه مسکن مهر هستند و تعدادی از جوانان ما از این طریق مسکن‌دار شدند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه بهداشت و سلامت مردم گفت: اکنون شاهد بالا رفتن سن امید به زندگی از ۵۰ به ۷۲ سال هستیم و در آینده ان‌شاءالله تا مرز ۷۸ سال خواهد رسید. شاخص‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما شکوهمند و عزت‌آفرین است و شان این مردم آنقدر بالا است که هرچه خدمت کنیم باز هم عقب هستیم.