خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به رضایت غرب از وضعیت فعلی بازار نفت پس از تحریم ایران اذعان کرد: شرایط مساعد کنونی به راحتی می‌تواند دستخوش تغییر شود و فعالان بازار نفت از این مساله که این شرایط موقتی باشد به شدت نگران هستند. به گزارش خبرگزاری فارس رویترز طی گزارشی با اشاره به ابراز رضایت غرب از نتیجه تحریم نفتی ایران تاکنون ادعا کرد: دیپلمات‌های غربی تصور نمی‌کردند که وضعیت تحریم‌ها علیه ایران، این‌چنین بدون مشکل پیش برود. تحریم نفتی ایران هر روز بیش از گذشته در حال تاثیرگذاری است؛ در حالی که تاثیر این تحریم‌ها بر بازار نفت تا کنون حداقلی بوده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به هراس غرب از تبعات اقدام خود علیه ایران افزود: با این حال، شرایط مثبت کنونی می‌تواند به راحتی دستخوش تغییر شود. فعالان بازار نفت از این مساله که شرایط مساعد فعلی ممکن است موقتی باشد و تعادل بازار از طریق کمبود عرضه به هم بخورد، به شدت نگران هستند.

این گزارش می‌افزاید: محدودیت‌ها در زمینه بیمه محموله‌های نفتی ایران و تشدید تحریم‌های آمریکا علیه مبادلات مالی بین‌المللی این کشور، صادرات نفت ایران به مشتریان آسیایی‌اش را با وضعیت پیچیده‌ای مواجه می‌کند.