یعلون: ایران نباید فکر کند پیش از انتخابات آمریکا از حمله در امان است

معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی گفت که باید جلوی تبدیل شدن ایران به قدرتی برتر در منطقه و سپس تبدیل شدن به قدرتی جهانی را گرفت. به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «موشه یعلون» معاون نخست وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه طی سخنانی مدعی شد تا زمانی که ایران به دنبال تسلیحات اتمی می‌رود و با ترور در تعامل است، خاورمیانه امنیت نخواهد داشت. وی که در کنفرانسی که توسط «پروژه اسرائیل» تنظیم شده بود،‌ سخنرانی می‌کرد، گفت: بدون مقابله با رژیم ایران، هیچ ثباتی در افغانستان، عراق، بحرین، سوریه و لبنان به وجود نخواهد آمد.

معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: پایان دادن به تهدید ایران چالشی برای ثبات خاورمیانه و تمام جهان است و باید به هر طریقی، جلوی هسته‌ای شدن ایران را گرفت.

معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد که این نگرانی وجود دارد که ایران فکر کند نباید تا سال ۲۰۱۳ نگران حمله نظامی باشد، چون که فکر نمی‌کند آمریکا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر (آبان و آذر) به ایران حمله کند. وی گفت: ایران باید این احساس را داشته باشد که بین پیگیری برنامه هسته‌ای خود یا ادامه حیات یکی را انتخاب کند.

موشه یعلون ادعا کرد: برنامه هسته‌ای ایران باید توسط یک تلاش مشترک بین‌المللی منطقه‌ای متوقف شود؛ چون این برنامه نه فقط اسرائیل بلکه تمام جهان را تهدید می‌کند و ایران قصد دارد که به قدرتی برتر در منطقه و سپس به قدرتی جهانی تبدیل شود.

وی گفت که این اقدامات باید شامل منزوی و تحریم کردن و همچنین حمایت از نیروهایی که در ایران از دموکراسی، آزادی و نوین‌گرایی حمایت می‌کنند، انجام شود.