تردد ناوهای آمریکایی در خلیج فارس عادی است

عکس: خبرگزاری فارس

دنیای‌اقتصاد- فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تمکین ناوهای آمریکایی به قوانین بین‌المللی و هشدارهای سپاه در منطقه خلیج‌فارس، تردد این ناوها را «عادی» و «طبیعی» برشمرد و گفت: «شاید ده‌ها بار ناو آمریکا به خلیج فارس وارد یا از آن خارج شوند، ولی آنها خبری منعکس نکنند؛ اما یک بار بنا برنیازشان همه رسانه‌های آمریکا خبر ورود ناو را منتشر می‌کنند و شاید چون اول جولای تاریخ رسمی دور جدید تحریم‌ها علیه ایران بود، آمریکایی‌ها احساس کردند خبر ورود ناوشان را منتشر کنند.» دو روز قبل خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز از حضور سه ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس انترپرایز»، «یو‌اس‌اس آیزنهاور» و «یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن» در خلیج‌فارس خبر داده و اعلام کرده بود که قرار است در ماه آگوست (اواخر مرداد، اوایل شهریور) نیز ناو «یو‌اس‌اس جان سی استنیس» به این منطقه وارد شود. بر اساس این گزارش، «همچنین زیردریایی‌های بدون سرنشین «سی‌فاکس» آمریکا عازم خلیج‌فارس شده‌اند تا ارتش این کشور بتواند در صورت اقدام ایران به بستن تنگه هرمز، مین‌هایی را که ایرانی‌ها در این آبراه کار گذاشته‌اند، شناسایی و تخریب کنند.»

اما فرمانده نیروی دریایی سپاه این تحرکات آمریکا را در راستای جنگ روانی تحلیل می کند و در خصوص ورود ناوهای آمریکایی به خلیج فارس می گوید: این یک امر عادی و طبیعی است و آمریکا بنا بر نیازمندی‌های خود از لحاظ سیاسی ـ امنیتی و اقتصادی برخی مواقع خبر ورود ناوها را منعکس می‌کند و متاسفانه رسانه‌های داخلی ما هم به تبع آن اخبار را منتشر می‌کنند؛ در حالی که منشا خبر منطقه ما تنگه هرمز و خلیج‌فارس است.

به گزارش خبرگزاری فارس، فدوی در حاشیه برگزاری هجدهمین همایش سالانه نیروی دریایی تاکید کرد: شاید ده‌ها بار ناو آمریکا وارد خلیج‌فارس و از آن خارج شود ولی آنها خبری منعکس نکنند اما یک بار بنا برنیازشان همه رسانه‌های آمریکا خبر ورود ناو را منتشر می‌کنند و شاید چون اول جولای (۱۱ تیرماه) تاریخ رسمی دور جدید تحریم‌ها علیه ایران بود آمریکایی‌ها احساس کردند، خبر ورود ناوشان را منتشر کنند.

به هشدارهای سپاه تمکین می‌کنند

وی در عین حال تصریح کرد: وقتی در اواخر جنگ ناو یک میلیارد دلاری آمریکا و بالگردهای آن منهدم شد طبیعی است که با توجه به توانمندی فعلی نیروی دریایی سپاه اقتدار کاملی در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس داشته باشیم و تمکین هم از سوی آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد. چراکه اگر به قوانین بین‌المللی و هشدار‌های سپاه تمکین نکنند، عواقب بسیار بدی برای آنها خواهد داشت و ما نیز هیچ وقت عدم تمکین از سوی آنها در تنگه هرمز و خلیج فارس نمی‌بینیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به موضع ایران درباره تنگه هرمز گفت: مسوولان مختلف کشورمان این موضوع را اعلام کرده‌اند و جمهوری اسلامی توانمندی آنچه را که عنوان کرده نه تنها در حال حاضر بلکه در زمان جنگ هم داشته است.

امکان درگیری، وابسته به حماقت غربی‌ها

فدوی در خصوص توان ایران در بستن تنگه هرمز نیز تاکید کرد: توانمندی اینکه تنگه هرمز به صورت کامل در اختیار ما قرار بگیرد و حتی یک قطره نفت نیز از آن عبور نکند از زمان جنگ در اختیار نیروی دریایی سپاه بوده، ولی اینکه این امر به کار گرفته شود یک امر ثانوی است. وی افزود: اگر قرار باشد امنیت برای همه غیر از جمهوری اسلامی برقرار باشد قطعا اوضاع به این صورت نخواهد ماند. فدوی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان امکان درگیری ایران و آمریکا گفت: امکان درگیری به میزان حماقت غربی‌ها بستگی دارد.

تحریم‌ها، نشانه ناتوانی نظامی آمریکا

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: دلیل اینکه آمریکایی‌ها به تحریم‌ها و شیطنت‌های اقتصادی روی آورده‌اند این است که نمی‌توانند از فشار نظامی بهره بگیرند. اگر استکبار و آمریکا بتواند با اقدامی نظامی اهدافش را جلو ببرد قطعا همین کار را می‌کند. فدوی تاکید کرد: اینکه آمریکا تمام توان خود را در تحریم‌های نفتی و اقتصادی گذاشته برای این است که با روند نظامی در برابر جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نخواهد رسید.

فدوی در عین حال افزود: این برای اولین بار نیست که ما در شرایط سخت اقتصادی و تحریم نفتی قرار می‌گیریم و باید توجه داشت توانمندی نظامی فعلی ایران قابل مقایسه با زمان جنگ تحمیلی نیست. با این حال در جنگ تحمیلی زمانی که لازم بود اقدام مقابله به مثل با استکبار و هم‌پیمانان آمریکا صورت می‌گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ۳۹ عملیات مقابله به مثل ما در حالی صورت می‌گرفت که ناو آمریکایی زودتر از ما حرکت می‌کرد ولی حتی در یک مورد هم نتوانسته است از عملیات‌های مقابله به مثل ما جلوگیری کند.

توان نیروی دریایی سپاه متفاوت است

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تعریفی که از توان دریایی در نیروی دریایی سپاه وجود دارد با تعریفی که در دنیا با روال معمول وجود دارد متفاوت است. ما هم منطقه نبرد و هم قواعد نبرد را خودمان تعریف کرده‌ایم. دنیا وابستگی بدون جایگزین به منطقه ما دارد.

فدوی با اشاره به حضور نیروی دریایی سپاه در آب‌های آزاد گفت: زمانی که ماجرای دزدان دریایی در خلیج عدن آغاز شد ابتدا نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه به مدت ۴ ماه و به صورت کامل در منطقه حضور داشتند. وی افزود: پس از آن نیروهای ما در کنار نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در این آب‌ها حضور دارند. فدوی ادامه داد: نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه روی تمام کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند، شرق و غرب آن برای جلوگیری از هرگونه تحرک حضور دارند. فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: این حضور نیروی دریایی سپاه در آب‌های آزاد گسترش پیدا خواهد کرد.

سعیدی: در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه به سمت ظهور امام زمان (عج) حرکت می‌کنیم، گفت: شرایط حساسی است و در دقیقه ۹۰ به سر می‌بریم؛ ما در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم. مردم باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند و ما باید آستانه صبر مردم را بالا ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در هجدهمین همایش سالانه نیروی دریایی سپاه که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان لازم است امر کادرسازی است. وی اضافه کرد: جنگ نرم جنگ اراده‌ها است؛ و اراده جمهوری اسلامی برای تحقق ولایت الهی در منطقه خاورمیانه و زمینه‌سازی برای حکومت امام زمان در مقابل استکبار جهانی است.

سعیدی در خصوص بحث ولایتمداری و عناصر ترکیبی ولایت گفت: در مفهوم ولایت دو عنصر پیوستن و گسستن تعبیه شده، پیوستن به ولایت الله و گسستن از ولایت غیر الله این دو عنصر در کلمه توحید گنجانده شده است. سعیدی ادامه داد: مفهوم ولایت منحصر در همین دو عنصر است و عنصر سوم و منطقه بی طرف وجود ندارد وقتی حق و باطل در برابر هم قرار گرفتند آدم باید در جرگه حق قرار بگیرد و الا باطل است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: همه کسانی که در برابر تهاجم علیه جبهه حق ساکت هستند همانند کسانی هستند که به جبهه حق حمله کرده‌اند. نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: برخی از سیاسیون ما در اوج عزت سقوط آزاد کردند و در قبال فتنه مهر سکوت بر دهانشان زدند. مشکل این افراد کجا است؟