رییس دستگاه اطلاعات خارجی و جاسوسی انگلیس در یک سخنرانی عمومی بی‌سابقه ادعا کرد که عملیات‌های این سازمان موجب شده دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای به تاخیر افتد. به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی تلگراف انگلیس، جان ساورز، رییس سازمان جاسوسی انگلیس (ام‌آی۶) ادعا کرد که عوامل این سرویس اطلاعاتی توانسته‌اند برنامه‌ ایران برای دسترسی به سلاح هسته‌ای را دو سال به تاخیر بیندازند. با این‌حال، رییس سازمان جاسوسی انگلیس مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران تا دو سال دیگر خواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. جان ساورز که در ماه مارس در مقابل کابینه سخنرانی محرمانه‌ای در مورد رشد نظامی ایران ایراد کرده بود، برای اولین بار است که دیدگاه‌های خود را به صورت عمومی مطرح می‌کند. وی ادعا کرد: زمان آن رسیده است که اسرائیل یا آمریکا تصمیم بگیرند چگونه به ایران حمله نظامی کنند. چراکه ایران مصمم است که در مسیر سلاح‌های هسته‌ای و دستیابی به تکنولوژی مورد نیاز آن گام بردارد.

وی همچنین مدعی شد: درصورت نبود عملیات‌های MI۶، جامعه بین‌المللی در سال ۲۰۰۸ با یک ایران هسته‌ای مواجه بود، اما ما توانستیم آن را تا سال ۲۰۱۴ به تاخیر بیندازیم.

براساس این گزارش، جان ساورز همچنین گفت که برای هر نخست‌وزیری در اسرائیل یا برای هر رییس‌جمهوری در آمریکا، بسیار سخت است که ایران مسلح به سلاح هسته‌ای را بپذیرد.