محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که غنی‌سازی ۲۰ درصدی قابل مذاکره است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری - تحلیلی المانیتور سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای بین ۱+۵و جمهوری اسلامی ایران ،موضوعات مربوط به تحریم و... را تشریح کرد. وی در این مصاحبه فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در مورد حرام بودن سلاح‌های هسته‌ای را مبنای مناسبی برای گام‌های متقابل از سوی گروه ۱+۵ دانست و تاکید کرد: این فتوا که بسیار مهم است می‌تواند به عنوان گام جمهوری اسلامی ایران تعبیر شود و ما توقع داریم که طرف مقابل گام خود را بردارد و حق ایران برای داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای را به رسمیت بشناسد.

خزاعی در خصوص طرح موضوع غنی‌سازی ۲۰ درصد در مذاکرات گفت: همانطور که می‌دانید موضوع غنی‌سازی ۲۰ درصد اولین پیشنهاد غرب و به نوعی سومین بند در پیشنهادهای ایران بوده است و همچنین تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران نیز مطرح است. اینها موضوعاتی است که می‌تواند مورد بحث قرار گیرد و از روی میز برداشته نشده‌اند، موارد دیگری هم هستند که قابل مذاکره هستند، من مایوس نیستم.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در خصوص ارتباط بین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و مذاکرات هسته‌ای بین ۱+۵ و کشورمان تصریح کرد: موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا موضوعی داخلی است و می‌گویند احتمالا دولت اوباما به خاطر مخالفت‌ها و انتقادات شدید گروه‌هایی در آمریکا فضایی برای مانور دادن ندارد، اما تاکید می‌کنم ما مذاکرات خود را مبتنی بر انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا یا هیچ کشور دیگری قرار نمی‌دهیم.

غرب به ایران نیاز دارد

محمد خزاعی رویکرد آمریکا در مخالفت با ایفای نقش ایران در منطقه و کمک به بازگشت صلح و ثبات در سوریه در چارچوب تلاش‌های بین‌المللی را ناشی از محاسبات نادرست مقامات آمریکایی دانست و تاکید کرد: آنها به ایران نیاز دارند نه آنکه بخواهند لطفی به ایران بکنند و ازما دعوت کنند.