احمدی‌نژاد: گلوگاه بودجه را در دست گرفته‌ام

تا پایان دولت ۹۰۰ پروژه مهر ماندگار به اتمام می‌رسد

دنیای اقتصاد- رییس‌جمهور در سفری که برای افتتاح پروژه‌های عمرانی و مسکن مهر به استان زنجان رفته بود، گفت که دولت دهم قصد دارد تمام پروژه‌های بزرگ اصلی را تا پایان دوره‌اش به اتمام برساند و در این راستا بیش از ۹۰۰ پروژه بزرگ تعریف و به عنوان طرح مهر ماندگار نام‌گذاری شده است؛ محمود احمدی نژاد به همین دلیل تاکید کرد که «امسال گلوگاه بودجه را در دست گرفتم و قفل سنگینی بر آن زدم تا خرج‌های بیهوده نشود.» رییس‌جمهور البته اضافه کرد که «برخی داد و بیداد می‌کنند و مقاله می‌نویسند، اما نظر ما بر این است که اگر آنها به ما ناسزا هم می‌گویند اشکال ندارد، در عوض این سدها و کارخانه‌ها باید به اتمام برسد.»

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد طی سخنانی در مراسم بهره برداری از ۵۲ هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان و افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه و راه زنجان - طارم با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در این زمینه، افزود: معمول این بود که دولت‌ها می‌آمدند و پروژه‌هایی را آغاز می‌کردند، اما هنگامی که دولت‌ها به اتمام می‌رسید بسیاری از کارها نیمه‌تمام می‌ماند. بالاخره هر دولتی که می‌آید شعارهایی می‌دهد و علاقه‌مند است کارهایی انجام دهد، ولی هنگامی که پروژه‌ها نیمه‌تمام می‌ماند دولت بعد باید آن را به اتمام می‌رساند. وی تصریح کرد: در این دولت در این زمینه چند جلسه برگزار شد تا چاره‌ای پیدا شود که در دولت بعد چنین اتفاقی نیفتد. به این نتیجه رسیدیم که تمام پروژه‌های بزرگ اصلی را به اتمام برسانیم. در این راستا بیش از ۹۰۰ پروژه بزرگ تعریف و به عنوان طرح مهر ماندگار نام‌گذاری شد که ان‌شاءالله تا پایان دولت دهم این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد. هزینه آن نیز این است که همکاران من بیشتر از گذشته تلاش کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه «امسال گلوگاه بودجه را در دست گرفتم و قفل سنگینی بر آن زدم تا خرج‌های بیهوده نشود»، گفت: البته برخی داد و بیداد می‌کنند و مقاله می‌نویسند اما نظر ما بر این است که اگر آنها به ما ناسزا هم می‌گویند اشکال ندارد، در عوض این سدها و کارخانه‌ها باید به اتمام برسد و ان‌شاءالله با دعای شما همه این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.»

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه اگر علم در ثریا باشد، افرادی از ایران به آن دست خواهند یافت، گفت: این خود کنایه‌ای از کمال‌جویی و توانایی ملت ایران است. هنگامی که بحث مسکن مهر مطرح شد، برخی از دوستان خودمان و کسانی که در انقلاب بودند می‌گفتند این امر نشدنی است. چرا نمی‌شود ساخت؟ تصمیم گرفته شد و همه دست به دست هم دادند و کار عملیاتی شد. وی اظهار کرد: برخی خیال می‌کنند که ملت نباید پولدار شود. برخی این‌طور مطرح می‌کنند که چرا خانه‌هایشان بزرگ است یا اینکه چرا مردم زیاد مصرف می‌کنند؟ ای کاش روزی برسد که همه بشر به اندازه احتیاجاتشان مصرف کنند. رییس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: باید زحمت کشید تا بتوان از آن بهره برد. باید از ثروت این کشور استفاده کرد؛ ولی باید تلاش کرد که ثروت عادلانه توزیع شود. ما ناراحت نیستیم از اینکه متوسط درآمد سرانه با برابری قدرت خرید از ۱۲ هزار دلار در سال گذشته است. خانواده‌هایی که هشت‌شان گرو نه‌شان است کجا می‌توانند به فکر رسیدن به قله باشند؟ نقل است که دوره حکومت امام زمان فقیری پیدا نمی‌شود.