جریان انحرافی به گرانی دامن می‌زند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مافیای قدرت و ثروت با تبانی شرکت‌های خارجی در راستای ناراضی نمودن مردم از نظام تلاش می‌کنند، گفت: مناسبات ناسالم اقتصادی جریان انحرافی به گرانی‌ها دامن می‌زند. مصطفی افضلی فرد در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه مجموعه‌ای از عوامل گرانی‌های اخیر را به وجود آورده است، اظهارکرد: یکی از عوامل گرانی‌ها تحریم‌ها است زیرا هدف غرب از دور جدید تحریم‌ها این است که سبد کالای روزانه مردم را نشانه بروند، تا مردم به ستوه آمده و دست از مقاومت در مواضع انقلابی خود بر دارند.

وی مافیای قدرت و ثروت را از دیگر عوامل گرانی‌ها خواند و ادامه داد: مافیای قدرت و ثروت با تبانی شرکت‌های خارجی برای ضربه زدن به نظام زمینه نارضایتی مردم را با احتکار کالاهای اساسی فراهم می‌کنند و از طریق کسب ثروت‌های نامشروع زمینه‌های گرانی را فراهم می‌کنند.

وی عامل عمده گرانی‌های اخیر را ضعف نظارت و سوء‌تدبیر خواند و تصریح کرد: عدم برخورد قاطع و جدی با عوامل مافیای قدرت و ثروت علت اصلی گرانی لجام‌گسیخته و تاثیر بیشتر تحریم‌ها بر بازار است. افضلی فرد تاکید کرد: جریان انحرافی یکی از مصادیق مافیای قدرت و ثروت است و مناسبات ناسالم اقتصادی این جریان به گرانی‌ها دامن می‌زند.