عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصمیم جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه یا فراکسیون «مبارزه با مافیای قدرت و ثروت» در مجلس خبرداد و گفت: مافیای قدرت و ثروت عامل افزایش قیمت در کشور است نه تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز.

علی‌ علی‌لو در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه بیشتر گرانی‌های اخیر قاعده اقتصادی ندارد، گفت: کاهش یا افزایش عرضه و تقاضا، گرانی ارز یا تحریم‌ها فقط توجیهاتی است که به عنوان عوامل گرانی اعلام می‌شود. در واقع گرانی‌ها ناشی از استقرار مافیای قدرت و ثروت است که دولت نیز به‌رغم تلاش‌ها و شعارهایش نتوانست دست آنها را از اقتصاد کشور قطع کند. وی با تاکید بر اینکه مافیای گسترده‌ای در بخش‌های صنعت دامداری و کشاورزی و صنایع بزرگ وجود دارد، گفت: انبارهای بندرعباس پر از سویا است، اما توزیع نمی‌شود و مرغدار مجبور است از واسطه‌ها و دلالان با قیمت گزاف خوراک مرغ را خریداری کند.

علی‌لو با بیان اینکه تلاش داریم برای مبارزه با مافیای قدرت و ثروت کمیسیون مشترکی را با همکاری وزیران تشکیل دهیم، گفت: ‌بیشتر معضلات اقتصادی کشور ما ریشه در مافیای قدرت و ثروت دارد، قیمت طلا در دنیا سیر نزولی پیدا کرده اما در کشور سیر صعودی دارد این امر ناشی از قدرت زیاد مافیای اقتصادی است.

وی ادامه داد: کالاهایی که صفر تا صدشان در ایران تولید می‌شود افزایش قیمت وحشتناکی داشتند، این کالاها وابسته به بازار جهانی نیستند و ریشه افزایش قیمت آن در اقدامات دلالان و مافیاهای اقتصادی است.