لاریجانی: باید از واردات بی‌رویه جلوگیری شود

رییس مجلس گفت: باید از واردات بی‌رویه جلوگیری شود و اجازه دهیم مواد مورد نیاز در داخل کشور تولید شود.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز گذشته در همایش سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: اگر رویکرد به سمت تولید داخل برود، موجب ایجاد شغل خواهد شد و برای این منظور باید از واردات بی‌رویه جلوگیری کرد که در نهایت، این اراده موجب شکست هدف دشمنان خواهد شد. وی با بیان اینکه مساله تغییر رویکرد تفننی نیست و با سرنوشت کشور درگیر است، گفت: اراده ملی این است که بر روی تولید ملی ایستادگی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما باید نشان دهیم که ملت تیزهوشی که دارای نخبگان بسیاری است، می‌تواند شرایط به وجود آمده امروز را به فرصت تبدیل کند و اگر از ظرفیت عقلای کشور استفاده کنیم با همبستگی می‌توانیم نیازهای خود را مرتفع سازیم.

لاریجانی تاکید کرد: باید در حوزه اقتصادی حواس‌ها معطوف به تولید ملی و حمایت از نخبگان شود و تلاش کنیم فضای کسب و کار در جامعه تسهیل شود.

وی خاطر نشان کرد: ما دوره شیطنت نظامی و سیاسی دشمنان را طی کرده‌ایم ولی آنان تصور می‌کنند با فشار اقتصادی، مردم متضرر و اراده مسوولان کند می‌شود و به این علت، از دو سال گذشته، فشارها را بر مسائل اقتصادی بیشتر کرده‌اند.

لاریجانی اضافه کرد: باید رفتار اقتصادی در کشور جمع و جور و از ریخت و پاش‌ها جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: به‌رغم سنگ‌اندازی‌های دشمن می‌توان کشور را اداره کرد و نوسانات را از بین برد اما این امر نیازمند تدبیر و وحدت داخلی است.