معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیش بینی اختصاص ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین فروزان مهر اظهار کرد: البته نحوه اختصاص این منابع باید در استان‌ها برنامه‌ریزی شود. فروزان مهر از برگزاری پنجاه و نهمین نشست شورای عالی اشتغال در یکشنبه آینده به ریاست معاون اول رییس‌جمهور خبر داد و گفت: این نشست، دومین جلسه شورای عالی اشتغال برای پیگیری مصوبات اشتغالی سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در شورای عالی اشتغال، برخی مباحث دیگر در بخش عملکرد سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالی نیز مطرح می‌شود.

این مقام مسوول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: قرار است سیستم بانکی از طریق بانک مرکزی برنامه و جدول ترکیب منابع و همچنین نحوه تسهیلات‌دهی را به طرح‌های اشتغالی استان‌ها ارائه کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: علاوه بر تسهیلاتی که قرار است در سال جاری (۴۵ هزار میلیارد تومان) از سوی شبکه بانکی کشور برای ایجاد طرح‌های جدید اشتغال‌زا پرداخت شود، منابع جدید حمایتی از سوی صندوق توسعه ملی نیز اختصاص خواهد یافت.

طبق این گزارش، در ۳ ماه اول سال جاری برخی تلاش‌ها و اقدامات در شورای عالی اشتغال برای تعیین سهم بانک‌ها از بسته جدید اشتغالی صورت گرفت که در نهایت منجر به تصویب پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع جدید به طرح‌هایی شد که بتوانند فرصت‌های جدید شغلی در کشور ایجاد کنند.