نماینده تهران در مجلس در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه وی درباره نطقی که در مجلس داشت، گفت: اساسا دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: برای من اسباب تعجب شد که بیان یک مطلب جامعه شناسانه و روانشناسانه چرا باید موجب اعلام جرم شود، وی افزود: نباید به گونه‌ای رفتار شود که مردم احساس اختناق کنند. حرف من این بود که اگر برخی مقامات دولتی اعتقادی به نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه ندارند و قائل به آزادی تحریک جنسی جامعه هستند، باید به لوازم آن هم متعهد باشند و به تاسیس اماکنی برای ارضای غریزه جنسی اقدام کنند تا جوانان دچار عقده‌های روانی نشوند. وی یادآور شد: گفتم ما یا باید به نظام خانوادگی اسلام عمل کنیم یا به نظام غربی با همه آثار سوء آن؛ نمی‌شود بینابین حرکت کنیم، هم اسلامی باشیم و هم غربی، و به عبارت دیگر نه اسلامی باشیم و نه غربی.

مطهری گفت: مردم قضاوت کنند آیا بیان این مطلب جرم است؟ علی مطهری ادامه داد: سخن آقای جعفری دولت‌آبادی موجب وهن نظام جمهوری اسلامی و تضییع حقوق مردم است، اساسا دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد، اگر توهین یا افترایی در کار باشد، فرد توهین‌شونده طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی، حق دفاع از خود در صحن مجلس را دارد، نماینده در اظهارنظر درباره همه مسائل کشور آزاد است.

اطلاعیه دادستانی تهران

در پی این اظهارات مطهری، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر کرد.

به گزارش ایسنا در این اطلاعیه آمده است: بخشی از اظهارات وی (علی مطهری) مبنی بر «... آقایان مشایی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند... در واقع تحریک جنسی را آزاد فرموده‌اند و موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در جوانان ما شده‌اند، پس به فکر بخش دوم کار خود؛ یعنی ارضای جوانان از طریق کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند...» جرم تلقی شده است.

اطلاعیه دادستانی می افزاید: توهین به مقامات کشوری از جمله رییس‌جمهوری و همچنین انتشار اکاذیب حسب قانون مجازات اسلامی جرم بوده و اظهارات نامبرده به شرح فوق جنبه مجرمانه داشته و دادستانی در این زمینه طبق تکلیف قانونی اقدام کرده است.

دادستانی تهران تصریح می‌کند: اینکه آقای مطهری اقدام دادستانی در عمل به قانون را موجب وهن نظام دانسته مایه تاسف است، زیرا آنچه موجب وهن نظام است اظهارات اخیر نامبرده و قائل بودن به مصونیت ویژه برای خود است.

مفاد اصل ۸۶ قانون اساسی هیچ‌گاه شامل عناوین مجرمانه نمی‌شود و دادستان در صورت اظهارات و اقدامات مجرمانه نمایندگان، حق ورود دارد؛ کما اینکه تاکنون نیز در موارد مشابه اقدام صورت گرفته است و نظریه تفسیری شورای محترم نگهبان از جمله به شماره ۸۰/ ۲۱/ ۳۰۳۶ مورخ ۲۰/ ۱۰/ ۱۳۸۰ نیز موید این امر است.