کارگاه آموزشی مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها

کارگاه آموزشی ویژه روزنامه‌نگاران تحت عنوان «پایداری کسب‌و‌کار، حاکمیت شرکتی و مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها» در ساختمان مرکزی روزنامه «دنیای اقتصاد»، پنج‌شنبه این هفته ۲۲ تیرماه برگزار خواهد شد. دکتر پرویز عقیلی، مدیرعامل سابق بانک کارآفرین و دکتر عباس هشی، عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی از سخنرانان این کارگاه خواهند بود. این کارگاه با همکاری مرکز ترویج حاکمیت و مسوولیت شرکتی و با هدف افزایش آگاهی روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه نسبت به دو موضوع حاکمیت شرکتی و مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها برگزار می‌شود. آقایان گورای کاراکار، دبیرکل انجمن حاکمیت شرکتی ترکیه و محمد سینار، استاد دانشگاه مدرسان این کارگاه هستند.

رسانه‌ها و مطبوعات اقتصادی با ایجاد آگاهی، نقشی بسیار مهم در توسعه حاکمیت و مسوولیت شرکتی مطلوب و موثر در میان شرکت‌ها و سازمان‌ها ایفا می‌کنند و همچنین ابزاری بسیار موثر برای آموزش تجار و سرمایه‌گذاران و کمک به بهبود فضای کسب‌و‌کار به شمار می‌روند. بنابراین توجه خبرنگاران و اصحاب رسانه به حاکمیت و مسوولیت شرکتی که امروزه در اقتصاد جهانی اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند و نقش آنها در تعیین مسیرها و چارچوب‌های کاری بنگاه‌های تجاری، عامل موثری در استفاده از این چارچوب‌ها و توسعه آنها خواهد بود.

مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه عبارتند از:

* شرح مفاهیم حاکمیت شرکتی، مسوولیت اجتماعی، پایداری کسب‌و‌کار و اهمیت و جایگاه آنها در اقتصاد جهانی

* اهمیت آشنایی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حوزه اقتصاد و بازرگانی با حاکمیت و مسوولیت شرکتی

* رو‌ش‌های پیاده‌سازی اصول حاکمیت و مسوولیت شرکتی، پایداری محیط کسب‌و‌کار و نقش روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حوزه اقتصاد و بازرگانی در اجرای این اصول در بنگاه‌های اقتصادی

در پایان این کارگاه از روزنامه‌نگاران علاقه‌مند برای تدوین کتابچه راهنمای «حاکمیت و مسوولیت شرکتی برای روزنامه‌نگاران حوزه اقتصاد و بازرگانی» با همکاری مرکز ترویج حاکمیت و مسوولیت شرکتی، دعوت به عمل خواهد آمد.

هزینه شرکت در این کارگاه ۱۰۰,۰۰۰ تومان است که برای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حوزه اقتصاد و بازرگانی با ارائه کارت معتبر، رایگان خواهد بود. روزنامه‌نگاران علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی www.csrira.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۷۷۶۰۸۳۲۲ تماس بگیرند.