انهدام 35 پایگاه منطقه‌ای آمریکا در اولین دقایق حمله

رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص)۷ ظهر چهارشنبه با انهدام کامل اهداف از پیش تعیین شده به پایان رسید. در پایان این رزمایش، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به وجود ۳۵ پایگاه آمریکایی در اطراف ایران، گفت: این پایگاه‌ها همگی در تیررس موشک‌های ما هستند و همچنین سرزمین‌های اشغالی نیز اهداف خوبی برای ما محسوب می‌شوند. به گزارش خبرگزاری فارس، در این رزمایش سه روزه، ده‌ها فروند موشک از انواع شهاب ۱، ۲، ۳، خلیج فارس، فاتح ۱۱۰، قیام، تندر و زلزال ‌شلیک و بسیاری از آنها پایگاه نظامی شبیه‌سازی شده دشمنان فرامنطقه‌ای در کویر سمنان را به طور کامل نابود و منهدم کرد.در این رزمایش همچنین جنگنده‌ها و پهپادهای سپاه پس از اصابت موشک‌ها به این پایگاه، نقاط دیگر آن را بمباران کردند. همچنین در روز آخر رزمایش پیامبر اعظم(ص)۷، هدفی چندین برابر کوچک‌تر از هدف‌های دریایی تهدید محور در نظر گرفته شده بود که توسط موشک خلیج فارس به طور دقیق مورد اصابت قرار گرفت و منهدم شد. تفاوت این رزمایش با رزمایش‌های قبلی سپاه در این بود که موشک‌ها از چند نقطه در سراسر کشور به سوی یک هدف واحد شلیک شدند. بر اساس این گزارش، در این رزمایش از موشک‌های با برد ۲۰۰۰ کیلومتر نیز استفاده شد. به دلیل فاصله سکوها تا هدف از پیش تعیین شده، تنها از ۱۳۰۰ کیلومتر برد آنها استفاده شد.

پاسخ قاطع به هر تهدید

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به وجود ۳۵ پایگاه آمریکایی در اطراف ایران، گفت: این پایگاه‌ها همگی در تیررس موشک‌های ما هستند و همچنین سرزمین‌های اشغالی نیز اهداف خوبی برای ما محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: تدابیری اندیشیده شده تا با ایجاد پایگاه‌ها و استقرار موشک‌ها در اولین دقایق حمله، تمامی این پایگاه‌ها را کاملا منهدم کنیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین درخصوص شلیک موفقیت‌آمیز موشک‌های بالستیک در رزمایش پیامبر اعظم۷ تصریح کرد: طبق گزارش‌های رسیده، این موشک‌ها که از نقاط مختلف کشور شلیک شدند، به هدف از پیش تعیین‌شده که یک هدف واحد شبیه پایگاه‌های هوایی کشورهای فرامنطقه‌ای بود، اصابت کردند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین گفت: ما به هر تهدیدی پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده می‌دهیم و در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد. سردار حاجی زاده با تاکید بر آمادگی فراگیر ملت ایران و عدم تسلیم برابر زورگویی‌ها و فشارهای مختلف دشمنان گفت: ما به هر تهدیدی پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده می‌دهیم و در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد. وی افزود: نمایش مقتدرانه و به‌کارگیری انواع موشک‌های پیشرفته و مدرن و به صحنه آوردن دستاوردها و تجهیزات نو ظهور سپاه که حاصل تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و صادقانه محققان و دانشمندان ایرانی و طراحی و تولید صنایع نظامی کشور است، نشان از اضمحلال و بی‌خاصیت شدن تحریم‌های ۳۳ ساله نظامی غرب علیه ایران است. وی با اشاره به شلیک موشک خلیج‌فارس به سمت هدف دریایی مشخص تاکید کرد: براساس گزارش دریافتی از نقطه هدف، موشک خلیج فارس به طور دقیق به هدف مورد نظر اصابت و آن را که چندین برابر کوچک‌تر از هدف‌های دریایی تهدید محور است، منهدم کرد.