معاون پارلمانی رییس‌جمهور از تقدیم لایحه ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی به مجلس خبر داده است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین اقدام دولت برای ادغام وزارتخانه‌ها، اظهار کرد: دولت آماده است تا ادغام وزارت امور زیربنایی را انجام دهد و در این راستا لایحه ادغام و معرفی وزیر را داشته باشد. وی اضافه کرد: برای بحث معرفی وزیر صحبت‌هایی با مجلس انجام شده است، اما ابتدا لایحه ادغام به مجلس ارائه خواهد شد. میرتاج‌الدینی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا با بیان اینکه در این موضوع بحث‌هایی بین مجلس و دولت شکل گرفت که الحمدالله در این رابطه به سرعت به تفاهم رسیدند، تصریح کرد: ما براساس همین تفاهم که نحوه معرفی و ارائه لایحه ادغام در آن ذکر شده، عمل کرده و در این راستا مشکلی نداریم.

وی درباره شایعات مطرح شده درباره احتمال تغییر در نحوه ادغام وزارتخانه‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر این بحث به دلیل وجود تفاهم مطرح نیست و ما نیز بر همان مبنا عمل کرده و بعد از آن که لایحه شرح وظایف به تصویب رسید، دولت وزیر را هم معرفی می‌کند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع ادغام وزارتخانه‌‌ها و رساندن تعداد آنها به ۱۷ وزارتخانه تکلیفی بود که ‌مجلس و برنامه پنجم توسعه برعهده دولت گذاشته و این کاری است که به مصلحت کشور است.

وی ادامه داد: کوچک‌سازی دولت و ادغام وزارتخانه‌های مختلف یک هدف مشترک بین مجلس و دولت است.

وزیر جدید باید رای اعتماد بگیرد

در همین حال، وزیر کار و امور اجتماعی نیز با بیان اینکه «سرپرستی وزارتخانه کار و رفاه فعلا با بنده است»، گفت که وزیر جدید این وزارتخانه با معرفی رییس‌‌جمهور و رای اعتماد مجلس تعیین می‌شود. به گزارش ایرنا، «عبدالرضا شیخ‌الاسلامی» شامگاه یکشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره امکان معرفی وی برای تصدی وزارت کار و رفاه افزود: رییس‌جمهور درخصوص معرفی وزیر جدید تصمیم‌گیری می‌کند.