بازداشت 6 نفر در پی رهاسازی بیماران

دادستان تهران گفت: ۶ نفر از عوامل رها کردن بیماران یک بیمارستان دولتی در کشتزارهای اطراف تهران بازداشت شدند و دستور جلب متهم هفتم نیز صادر شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: در ادامه تحقیقات مربوط به رها کردن ۲ نفر از بیماران نیازمند درمان در کشتزارهای اطراف تهران مشخص شد که ۶ نفر از پرسنل این بیمارستان در رده‌های مختلف در این‌باره همکاری داشته‌اند که بازپرس پرونده دستور بازداشت آنان را صادر کرد، ضمن اینکه دستور دستگیری متهم هفتم هم در این زمینه صادر شده است که تلاش برای جلب وی ادامه دارد.

دادستان تهران افزود: از سوی دیگر رییس بیمارستان دولتی مقصر در این ماجرا نیز روز جاری با ارسال شرحی به دادستان تهران، ضمن اذعان به بروز واقعه یاد شده، چند نفر از عوامل این بیمارستان را به عنوان افرادی که به صورت خودسرانه یا احیانا با تبانی با افراد دیگر اقدام به این عمل نموده معرفی و خواستار برخورد قانونی با آنان به اتهام سوءاستفاده از مقام و موقعیت و برهم‌زدن نظم عمومی شد.

توضیحات معاون وزیر بهداشت

در همین حال معاون درمان وزارت بهداشت از برخورد شدید با عوامل رهاسازی دو بیمار در حومه تهران خبر داد و گفت: افرادی که در این کار مقصر بوده‌اند از مسوولیت‌های خود برکنار شده و شکایت قضایی موضوع در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، حسن امامی رضوی دیروز در نشست خبری در ساختمان شماره ۲ وزارت بهداشت به جزئیات پرونده رهاسازی دو بیمار در یکی از اتوبان‌های اطراف تهران اشاره کرد و افزود: این کار خیلی زشتی است که بیماری را جایی دور از دسترسی رها کنند. قطعا هیچ پزشکی به خود اجازه نمی‌دهد چنین کاری کند.وی با اشاره به نام بیمارستانی که این دو بیمار در آنجا بوده‌اند، گفت: این بیمارستان بیشترین خدمات را به بیماران به ویژه بیماران در حال ترک اعتیاد ارائه می‌دهد.