دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام خبر بازداشت یکی از عوامل «ظهور بسیار نزدیک است» و متهم هتاکی به فائزه هاشمی، از اعلام وصول شکایت ریاست‌جمهوری علیه یک مداح معروف، خبر داد. به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه‌ مراسم تودیع و معارفه‌ سرپرست دادسرای ناحیه ۶ (خارک) در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دادستانی تهران برای اثر «ظهور بسیار نزدیک است»، اظهار کرد: در همان روزهای انتشار این سی‌دی، توجه دادستانی به این موضوع جلب شد و علت هم این بود که اعتراض زیادی از جانب علما و مراجع مطرح شد. اعتراضات زیادی درخصوص محتوای این سی‌دی مطرح کردند؛ به‌ویژه در دو موضوع تعیین وقت و تطبیق با مصادیق. تهیه‌کنندگان این سی‌دی فکر نمی‌کردند با واکنش گسترده‌ علما مواجه شوند.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه دو اتهام «توزیع سی‌دی بدون مجوز» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» برای یکی از عوامل این فیلم پیش‌بینی شده، گفت: فعلا یکی از عوامل این سی‌دی بازداشت است و تحقیق در مورد سایر متهمان ادامه دارد. به نظر ما این سی‌دی فراتر از آن چیزی است که آنها مطرح می‌کنند. هزینه‌های مالی آن نیز در حال بررسی است. وی خطاب به برخی رسانه‌ها تذکر داد که آنها نباید اخبار را بدون اطلاع دادستانی منتشر کنند و خاطرنشان کرد: این به معنی جلوگیری از درج اخبار نیست. توقع ما این است که سایت‌ها و رسانه‌ها اخبار قضایی را با اطلاع ما منتشر کنند تا به خطا نروند. بازداشت این فرد براساس یک روند قضایی انجام شده و فعلا نیز در بازداشت به سر می‌برد.

دادستان تهران یادآور شد: عواملی که در تهیه و پشتیبانی مالی این سی‌دی نقش داشتند هنوز شناسایی نشده‌اند و این امر مستلزم تحقیقات بیشتر در این زمینه است. حسب اعلام آقایان هفت میلیون برای تهیه‌ این سی‌دی هزینه شده است، ولی براساس گزارش‌های اعلامی این میزان بیشتر از آن چیزی است که مطرح می‌شود. توزیع گسترده‌ دو میلیون نسخه سی‌دی در کشور براساس نقل‌هایی که شده، بیشتر از اینها هزینه دارد. جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال که «آیا مشخص شده که تهیه‌کنندگان این سی‌دی به جایی وابسته بوده‌اند؟»، گفت: خودشان این را تکذیب می‌کنند، ولی چنین کار گسترده‌ای حداقل بدون کار سازمانی مشخصی نمی‌توانسته صورت گیرد. خبرنگاری درباره پرونده‌ فحاشی به فائزه هاشمی سوال کرد که دادستان تهران گفت: قبل از عید درباره این پرونده اقدام کردیم. این فرد چند روزی در بازداشت بود و در ملاقاتی که خودم با این فرد داشتم وی اظهار تنبه کرد و گفت پس از اظهارات رهبری بسیار ناراحت شده که چرا چنین کاری را انجام داده است. انتشار مطالب وی برای ما بسیار جای تعجب داشت. براساس همان اظهار ندامت و پشیمانی این فرد را قبل از عید آزاد کردیم و جای تعجب بود که چرا مجددا حرف‌هایی زده که موجب تاسف مردم و مسوولان شده است. وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فضای کشور به فضای اهانت تبدیل شود، از احضار مجدد این فرد و بازداشت وی خبر داد. دادستان تهران اضافه کرد: نفر دوم این پرونده که این فیلم را تهیه کرده، از قبل از عید بازداشت شده بود و هنوز آزاد نشده است. البته اقدامات تحقیقاتی از وی رو به اتمام است و به لحاظ تکمیل تحقیقات احتمال دارد که آزاد شود. در این پرونده تا این لحظه افراد دیگری را شناسایی نکرده‌ایم.

شکایت رییس‌جمهور علیه یک مداح مطرح

وی همچنین اعلام کرد: شکایتی از سوی ریاست جمهوری علیه یکی از مداحان معروف تهران مطرح شده که در دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام وصول شده و پرونده به یکی از بازپرسان ارجاع شده است. جعفری دولت‌آبادی درباره نتیجه‌ پرونده‌ بیمه که از سوی دادگاه به دادسرا ارجاع شده است، گفت: یکی از متهمان ایراد گرفته بود که رقم‌های اعلام شده از سوی سازمان بازرسی مورد قبول ما نیست. دادگاه از متهم توضیح خواست و متهم درخواست کارشناسی مالی کرد و دادگاه با این قید که طبق مقررات، هزینه‌ها بر عهده‌ متهم است، درخواست کارشناس کرد و پرونده به دادسرا ارجاع شد و به سرعت این کار در حال انجام است. وی یادآور شد: درباره سایر متهمان تحقیقات ادامه دارد و حتما در وقت خود که منجر به صدور کیفرخواست شود، اعلام خواهد شد.

اعتصاب غذا نداشتیم

از جعفری دولت‌آبادی درباره خبری مبنی بر اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان در ایام تعطیلات سوال شد که وی اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم اعتصاب غذایی وجود نداشته است. قضات و دوستان ما مرتب به زندان‌ها سرکشی می‌کنند.

انتصاب یک قاضی زن

دادستان تهران همچنین از انتصاب یک قاضی زن به عنوان معاون نظارتی دادستان بر زندانیان زن خبر داد و افزود: امیدواریم در سال جاری مسائل و مشکلات زندانیان کاهش یافته و حقوق آنها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.