جمعی از طلاب حوزه علمیه تهران به نشانه اعتراض نسبت به کشتار بیرحمانه ملت مسلمان بحرین در مقابل سفارت عربستان تجمع کردند. به گزارش ایسنا، صبح دیروز بیش از ۵۰۰ طلبه حوزه علمیه تهران به نشانه اعتراض نسبت به اقدامات ددمنشانه حکام عربستانی از مقابل مدرسه علمیه مجد حرکت اعتراضی خود را آغاز کرده و در مقابل سفارت عربستان تجمع کردند.

بنا بر این گزارش، طلاب شرکت کننده در این تجمع ضمن ابراز همدردی با مردم ستمدیده بحرین، حمایت خود را نسبت به قیام خودجوش و دادخواهانه ملت مسلمان و مظلوم بحرین اعلام نمودند. بسیج دانشجویی دانشگاه قم نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات بحرین، از مسوولان ایران خواستار اهتمام جدی‌تر در دستگاه دیپلماسی جهت مقابله با این نسل‌کشی آشکار شد.

نامه الهیان به بان‌کی مون

همزمان، زهره الهیان رییس کمیته حقوق بشر مجلس نیز در نامه‌ای خطاب به رییس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و دبیرکل سازمان ملل متحد، با اشاره به تحولات اخیر منطقه و آنچه در بحرین می‌گذرد، یادآور شده است: واکنش فعال و ابتکار عمل یا تداوم سکوت در برابر آنچه که در بحرین رخ می‌دهد میزان ارزیابی ملل آزادی‌خواه و جامعه بین‌الملل از نگرش واقعی سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر نسبت به مهم‌ترین مقوله بشری یعنی حقوق بشر است، بنابراین مناسب است تا با واکنش مسوولانه و موثر، ضمن جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر، شائبه برخورد گزینشی و سیاسی بودن را از موضوع حقوق بشر بزدایید.