طرح دشمنان برای سست کردن یارانه‌ها

افزایش ۵/۲ برابری بودجه عمرانی کشور در سال ۹۰

پایان سال ۹۱ پایانی بر دغدغه مسکن ایرانیان رییس جمهور ادامه اصلاحات اقتصادی و طرح بزرگ هدفمند شدن یارانه‌ها را در سال جاری از برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: طرح هدفمند شدن یارانه‌ها گامی‌در جهت عدالت است که به واسطه آن حق هر کس در اختیار خود آن فرد قرار بگیرد تا مردم خودشان مصرفشان را مدیریت کنند‌. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران‌، محمود احمدی نژاد قبل از ظهر دیروز در نودمین سفر استانی دولت در جمع پرشور مردم سنندج افزود: گام اول این طرح با هوشیاری و مساعدت مردم با موفقیت به اجرا درآمد و البته در بخش‌هایی به واسطه شرایط آب و هوایی اشکالات جزئی ایجاد شد که به فضل الهی همه آنها برطرف خواهد شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده ملت ایران از مخالفین اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها هستند، اظهار کرد: دشمنان قصد دارند با تبلیغات دروغ و شایعه پراکنی اراده مردم را در ادامه اجرای طرح سست کنند، اما با کمک مردم این طرح به گونه‌ای پایه‌گذاری شده که تا صد سال آینده حق مردم در اختیار خودشان قرار خواهد گرفت و هیچ قدرتی نمی‌تواند این حق را از مردم سلب کند. رییس‌جمهور گفت‌: امیدوارم در سال جاری گام‌های بعدی این طرح برداشته شده و منافع آن در اختیار مردم قرار گیرد‌.

افزایش ۵/۲ برابری بودجه عمرانی کشور در سال ۹۰

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت برای عمران و آبادانی کشور اظهار کرد: دولت برای سال جاری بودجه‌های عمرانی را در قانون حداقل ۵/۲ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داده و تلاش خواهد کرد زیرساخت‌های مورد نیاز کشور را به سرعت تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهد‌.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم کردستان هزاران سال با عشق زلال به سرافرازی ایران‌، ایستادگی و تلاش کرده اند و در این مسیر نوسانات و سختی‌های زیادی را به عشق سربلندی ایران متحمل شده اند و همچنان حضور فعالی در صحنه دارند بر ضرورت آبادانی استان کردستان تاکید کرد و گفت‌: از معاونت برنامه‌ریزی و نیز معاون اول رییس جمهور خواسته‌ام که اگر بودجه عمرانی کل کشور ۵/۲ برابر شده است بودجه کردستان حداقل باید ۵/۳ برابر شود‌.

پایان سال ۹۱ پایانی بر دغدغه مسکن ایرانیان

رییس جمهور توجه به بخش مسکن را از دیگر برنامه‌های دولت در سال جاری دانست و گفت‌: مسکن از مهمترین نیازهای مردم به خصوص جوانان است، از این رو دولت به گونه‌ای اقدام خواهد کرد که موضوع مسکن مردم در سال‌جاری و سال آینده به جایگاه مطلوب برسد و در پایان سال ۹۱ دیگر دغدغه‌ای به نام مسکن برای هیچ ایرانی و کرد غیور کردستان باقی نماند‌.

احمدی‌نژاد ایجاد اشتغال گسترده را از دیگر برنامه‌های مهم دولت دانست و گفت: جوانان مومن‌، غیور و پاک نیازمند اشتغال هستند. سال گذشته گام بلندی برای ایجاد اشتغال در کل کشور و استان کردستان برداشته شد و حدود ۲۵ هزار شغل در سطح استان ایجاد گردید و برنامه ریزی شده که برای سال ۹۰ حداقل ۵۶ هزار شغل برای جوانان استان فراهم شود‌. رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد‌: تا اواسط سال ۹۱ مشکل بیکاری از سرزمین ایران و کردستان ریشه کن شود‌.

ایجاد منطقه تجاری صنعتی بین ایران و عراق

احمدی‌نژاد افزود‌: در بخش عمران و آبادانی و ایجاد اشتغال دولت در تلاش است ایجاد منطقه تجاری صنعتی بین ایران و عراق در منطقه کردستان به تصویب برسد. رییس‌جمهور خاطرنشان کرد‌: دولت برای اینکه خط راه‌آهن هر چه زودتر به سنندج و کردستان برسد ۲۸۰ میلیارد تومان به اعتبارات راه‌آهن استان اضافه کرده است‌.

وی افزود‌: از برنامه‌های مهم دولت در بخش کشاورزی تغییر شیوه‌های آبیاری است تا از آب موجود هر چه بهتر استفاده شده و زمین‌های بیشتری زیر کشت قرار بگیرد و در این راستا دولت به کسانی که روش‌های آبیاری خود را اصلاح کنند یارانه پرداخت می‌کند که ۵۰ درصد آن کمک بلاعوض و ۵۰ درصد تسهیلات ارزان قیمت است.

درسی فراموش نشدنی به دشمنان

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه دشمنان سال‌ها ملت ایران را تحت فشار قرار دادند تا آنها را مجبور به عقب‌نشینی کنند، اما ایستادگی ملت ایران موجب شد که تمام طراحی‌های آنان با شکست مواجه شود، تصریح کرد: این بار هم دست پرقدرت ملت ایران و ملت‌های منطقه درس فراموش نشدنی به دشمنان خواهند داد.

احمدی نژاد گفت: امروز نظام سلطه با زور و فریبکاری قصد دارد بین ملت‌ها و دولت‌ها و گروه‌ها، اقوام و گرایش‌های مختلف تفرقه ایجاد کرده مطالبات مردم را به نفع منافع نامشروع خود منحرف کند، اما این بار هم به واسطه هوشیاری، وحدت و ایمان ملت‌ها همه توطئه‌ها و دغل کاری‌های آنها خنثی خواهد شد. احمدی‌نژاد تنها راه نجات بشریت را تاسی به پیامبر گرامی‌اسلام و اهل بیت معزز ایشان دانست و گفت: همه مشکلات امروز بشریت به خاطر دوری از تعلیمات پیامبر گرامی‌اسلام است.

خاورمیانه جدید بدون حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی

و در ادامه تاکید کرد ‌: در سال‌های اخیر ملت‌های منطقه متوجه شدند که آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی آنان هستند، اما آنان این بار با دغل کاری قصد دارند مطالبه به‌حق ملت‌های منطقه یعنی عدالت‌، پاکی‌، عزت و حق تعیین سرنوشت را منحرف و اراده ملت‌ها برای مقابله با آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی را در هم شکسته و منحرف کنند و به نفع منافع نامشروع خود به کارگیرند.

احمدی‌نژاد خطاب به دشمنان با تاکید بر اینکه این بار هم مرتکب اشتباه شده‌اید، اظهار داشت‌: ملت‌های منطقه و پیشاپیش آنان ملت ایران بیدار هستند و با هوشیاری‌، وحدت و ایمان همه توطئه‌های شما را خنثی خواهند کرد و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و سراسر جهان را از شر مستکبران نجات خواهند داد‌.

رییس‌جمهور گفت‌: کسانی که از ایجاد خاورمیانه بزرگ و جدید البته تحت اراده و سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند‌، باید بدانند که خاورمیانه بزرگ و جدید برپا خواهد شد، اما در آن آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی حضور نخواهند داشت‌.