راستی آزمایی تحقق 6/1 میلیون شغل را تایید کرد

وزیر کار و امور اجتماعی با اعلام اینکه گزارش راستی آزمایی ایجاد ۱/۶ میلیون شغل را تایید کرده است، از ایجاد سازمان ملی مهارت و فناوری خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی از تاسیس سازمان ملی مهارت و فناوری خبر داد و اعلام کرد با ایجاد نظام ملی صلاحیت مهارت و اشتغال بازار کار سامان می‌یابد.

وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به اینکه در سال همت مضاعف و کار مضاعف برنامه‌های این دستگاه بر اساس این شعار تنظیم شد، اظهار داشت: قطار وزارت کار به مسیر خود بازگشته و هر روز در حال سرعت گرفتن برای رسیدن به هدف است.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه ایجاد اشتغال تاکنون متولی نداشت، افزود: پذیرش مسوولیت دبیرخانه‌ای شورای اشتغال موجب محور شدن اشتغال برای تمامی دستگاه‌ها و مدیران است.

وی بیان داشت: طبق گزارش استانداران و همچنین گزارش گروه‌های راستی آزمایی، ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. وزیر کار با اعلام اینکه در دوره‌های گذشته بالاترین رقم ایجاد اشتغال ۳۰۰ هزار فرصت شغلی بود و حتی با اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده ۹۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: این در حالی است که از منابع بانکی کمترین بهره‌گیری را داشته‌ایم.