دنیای اقتصاد- مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی از پیگیری مصوبه دولت درباره تعیین ساعات کاری جدید کارمندان دولت خبر داد و خواستار لغو مصوبه دولت شد. هفته گذشته دولت تصویب کرد که ساعات کاری کارمندان با حذف ساعت ناهار‌خوری از ساعت ۸ صبح تا ۳۰/۱۴ بعداز ظهر باشد. پورمحمدی روز گذشته اعلام کرد که طبق قانون هر کارمند موظف است در طول هفته ۴۴ ساعت کاری داشته باشد. رییس سازمان بازرسی کل کشور:

مصوبه تغییر ساعت کاری دولت لغو شود

پورمحمدی: تشکیل وزارت ورزش را پیگیری می‌کنیم؛ موثر نشد، تعقیب قانونی خواهیم کرد

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت که این سازمان، تشکیل وزارت ورزش و جوانان و تغییر ساعات کاری کارکنان دولت را طبق آنچه که در قانون آمده پیگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بازرسی‌ کل کشور، مصطفی پورمحمدی در جمع مدیران و کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، تصریح کرد: قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون قبلی، ساعات کاری کارمندان را ۴۴ ساعت در هفته تعیین می‌کرد. وی ادامه داد: در شرایط خاص نظیر آلودگی هوا و تغییرات جوی، دولت می‌تواند ساعات کاری را برای مقطع زمانی مشخص، به صورت موقت کم و زیاد کند که این کار در شرایطی که هوا آلوده بود انجام شد و دولت براساس منطق دورکاری، ساعت کاری را کم کرد. علاوه بر این، طبق برنامه، دولت می‌تواند۲۰درصد دورکاری داشته باشد که طبق بررسی و برآورد دقیق، زمینه و امکانات ساختاری برای انجام دورکاری براساس ۲۰ درصد هم وجود ندارد. رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه با بازگشت شرایط جوی به حالت عادی ساعات کاری نیز باید به مقدار آنچه در قانون آمده بازگردد، گفت: گذراندن مصوبه برای این کار خلاف قانون است و این را در بهمن‌ماه سال ۸۹ به دولت اعلام کرده‌ایم. پورمحمدی با بیان اینکه مجلس نیز در این باره اعلام نظر کرده و خواستار لغو مصوبه تغییر ساعت کاری شده است، افزود: چون دولت در این زمینه اقدامی نکرد، از دیوان عدالت خواستیم تا مصوبه تغییر ساعت کاری دولت را لغو کند. وی خطاب به دولت گفت: پیش از اینکه دیوان عدالت اداری این قانون را لغو کند و افراد را تحت تعقیب قرار دهد، توصیه می‌کنیم این مصوبه را لغو کنید. رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود از عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان انتقاد کرد و گفت: مهلت قانونی تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان گذشت. تصرفات قانونی و عزل و نصب‌ها خارج از مهلت قانونی اشکال شرعی و قانونی دارد. پورمحمدی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تشکیل این وزارتخانه را تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد. نمی‌توان با عناوینی چون «به صلاح نیست» یا «درست نیست»، تشکیل این وزارتخانه را به تاخیر انداخت. رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: انتظار این است که مباحث قانونی رعایت شود تا کشمکش‌های غیرمفید تولید نشود. پورمحمدی با بیان اینکه به عنوان یک دستگاه نظارتی ناچار به پیگیری این موضوع هستیم، گفت: در مرحله اول تذکر می‌دهیم، در مرحله دوم پیگیری می‌کنیم و در مرحله سوم اعلام می‌کنیم، اگر موثر واقع نشد تعقیب قانونی خواهیم کرد. وی در پایان اظهار کرد: همه محترم و عزیز هستند و در جایگاه و موقعیت قانونی خود مورد حمایت و احترامند. باید همراهی کنیم که می‌کنیم اما مهم، رعایت حقوق قانونی و حقوق مردم است و باید به‌طور جدی قانون تمکین و اجرای آن را تعقیب کنیم.