پاسخ لاریجانی به هیلاری کلینتون

عکس:فارس

‌ملت ایران دلیلی ندارد از راه روشن عزت‌یابی مسلمانان حمایت نکند

رییس مجلس در پاسخ به اظهارات روز جمعه وزیر خارجه آمریکا که ایران را متهم کرده بود که در پی بهره بردن از ناآرامی‌های منطقه است، گفت: این روزها در عرصه قیام‌های ملت‌های تحت ستم شاهد معرکه آرای پرتناقض آمریکا و غرب هستیم. به گزارش دنیای‌اقتصاد، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه دیروز مجلس تصریح کرد: اخیرا از وزیر خارجه آمریکا سخنان عجیب و غریبی صادر شده است که حیرت صاحب‌نظران را برانگیخته، به طوری که برخی از رجال سیاسی آمریکا مسوولین خود را به نادانی متصف کرده‌اند.

لاریجانی گفت: وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید، انقلاب‌های کشورهای عربی با شعار آزادی و حقوق بشر و اصلاحات اقتصادی آغاز شده که همگی ریشه در آموخته‌های ایرانی دارد، و باید ملت‌های عرب هوشیار باشند و در دام ایرانیان گرفتار نشوند و از طرفی می‌گوید ایران در برنامه‌ای کاملا حساب شده می‌کوشد تا انقلاب‌های دموکراتیک خاورمیانه را نابود کند که این‌قدر با توجه به حوادث منطقه به دور از واقعیات نظر می‌دهند. ‌لذا می‌گوید ما با دقت حوادث خاورمیانه را رصد می‌کنیم.

رییس قوه مقننه ادامه داد: واقعا مایه تاسف است که این همه حرف و سخن بی‌مبنا و پرتناقض فقط در یک اظهارنظر از یک شخصیت سیاسی اعلام می‌شود. اگر انقلاب‌های منطقه‌ای ریشه در آرمان‌های انقلاب ایران دارد چرا ایران باید این انقلاب‌ها را نابود کند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: از یک طرف نگرانی خود را از پشتیبانی ایران از این انقلاب‌ها اعلام می‌کنند و می‌گویند این انقلاب‌ها‌ ریشه در آموخته‌های ایرانی دارد و از طرفی می‌گویند ایران می‌خواهد این نهضت‌ها را نابود کند.لاریجانی افزود: مشکل اصلی این سرگشتگی آمریکا که گاه در بیاناتشان هویدا می‌شود این است که امروز آمریکا متهم اصلی است که چند دهه با حمایت از دست‌نشانده‌های خود عزت ملت‌های مسلمان را لگدکوب کرد و حال با فرصت‌طلبی و خشونت می‌خواهد رفتار سبعانه گذشته خود را توجیه کند. وی اظهار کرد: درست است که امروز خاورمیانه دچار درد زایمان دموکراسی است. مشکل این است که آمریکا تلاش می‌کند با خشونت‌گرایی در لیبی، یمن، بحرین و خاورمیانه دچار پدیده سقط جنین شود. تصور می‌کنند با زد و بند سیاسی و به‌کارگیری زور و فریب و برخی کشورهای منطقه می‌توانند سبعیت سیاسی خود را با درگیری ایرانی - عربی سوق دهند.

رییس مجلس تاکید کرد: امروز همه اقدامات آمریکا و برخی کشورهای منطقه که در بحرین با زور و ستم بر مردم و تخریب مساجد و حسینیه‌ها، قصد موج‌سواری و منحرف کردن این نهضت‌ها را دارند مورد بررسی ملت‌هاست و با این حرکات، بار خود را سنگین‌تر می‌کنند.

لاریجانی گفت: آمریکا و دست‌نشاندگان آنان سوار بر کشتی در اقیانوس توفانی اراده‌های مسلمانان هستند که سنگین کردن بار کشتی به غرق شدن آن منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: آشفتگی در سخنان این مقامات به این جهت است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند درک درستی از واقعیت صحنه داشته باشند؛ و ملاحظه می‌کنید با بی‌پروایی از حقوق بشر دفاع می‌کنند اما همزمان از تروریست‌های منافق در عراق حمایت می‌کنند.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: مشکل اصلی منطقه رفتار دیکتاتوری و استعماری آمریکا است که ملت‌ها را به ستوه آورده است. ‌اگر می‌خواهید بفهمید به این مطلب باید توجه کنید، نه حاشیه‌روی، آن هم با این حد از تناقض‌گویی.

لاریجانی تاکید کرد: ‌ملت ایران دلیلی ندارد از راه روشن عزت‌یابی مسلمانان حمایت نکند. لذا بهتر است آمریکا به هوش باشد و خود را دریابد که در این توفان انقلاب‌ها بیش از این به شناعات رفتارهای استالینیستی و هیتلری متصف نگردد و با تحت فشار قراردادن عراق در موضوع منافقین شعار دروغین دفاع از حقوق بشر خود را مفتضح نکنند.