تست شخصیت متقاضیان گواهینامه رانندگی نیاز به بررسی دارد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: پیشنهاد اخذ تست شخصیت از متقاضیان گواهینامه رانندگی باید بررسی دقیق شود.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با «فارس» در پاسخ به این سوال که رییس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت پیشنهاد داده تا از متقاضیان گواهینامه رانندگی تست شخصیت اخذ شود، گفت: چنین پیشنهادی به دستمان نرسیده است. وی اظهار داشت: تست شخصیت از متقاضیان گواهینامه رانندگی برای اجرایی شدن ابتدا باید قانونی شود و پلیس در این زمینه اختیاری ندارد.

سردار مومنی افزود: باید این پیشنهاد را بررسی کرد و تمام شرایط آن را سنجید و درباره آن تصمیم‌گیری کرد، این پیشنهاد می‌تواند برای رانندگان متخلف و حادثه‌ساز گزینه مناسبی باشد، اما برای همه متقاضیان نیاز به بررسی دارد.

به گزارش فارس، پیش از این کامران باقری‌لنکرانی رییس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت گفته بود: سالانه در بیش از ۴۰۰ هزار تصادف کشور، ۲۷ هزار نفر کشته می‌شوند، افراد با سطح سواد پایین‌تر تصادف شدیدتری دارند و بیشتر این افراد روحیه تهاجمی دارند. بر اساس این اطلاعات تست جامع شخصیتی را برای متقاضیان گواهینامه به نیروی انتظامی پیشنهاد می‌کنیم.

لنکرانی گفته بود: این مباحث وجوه مختلفی دارند که باید همه آنها به صورت جامع دیده شود. براین اساس یک تست شخصیتی را طراحی کرده‌ایم که به زودی به نیروی انتظامی پیشنهاد می‌دهیم تا افراد متقاضی گواهینامه را بر اساس آن مورد سنجش قرار دهند و بتوانند با استفاده از نتایج آن مراقبت‌های لازم را برای صدور گواهینامه افراد انجام دهند.

وی ادامه داد: منظور این نیست که الزاما به افرادی با مشخصات خاص گواهینامه رانندگی داده نشود؛ اما باید برای آنها مراقبت‌های ویژه‌تری در نظر گرفت؛ از جمله اینکه مثلا به آنها اجازه داده نشود به عنوان راننده وسایل حمل و نقل عمومی کار کنند.