حسن ملک‌محمدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ضعف برنامه‌های صدا و سیما مردم را به سوی گیرنده‌های ماهواره‌ای سوق داده است از رسانه ملی خواست تا برای بهبود و کیفیت برنامه‌های خود اقدامات جدی را اعمال کند. ملک‌محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه بسیاری از جوان‌ها از تبعات منفی ماهواره آگاه نیستند و تنها تصور می‌کنند با دیدن فیلم‌های خارجی از اوقات فراغت خود به خوبی استفاده می‌کنند، گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما موظف هستند نسبت به خطرات جنسی و اخلاقی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به جوان‌ها هشدار بدهند و آنها را از لجنزار شهوت نجات بدهند.

وی افزود: مجلس و دولت در برابر ناهنجاری‌هایی که توسط گیرنده‌های ماهواره‌‌ای در جامعه به وجود آمده است، مسوول هستند و باید پاسخگوی مردم باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، از آنچه عدم قاطعیت دولت برای مقابله با گیرنده‌های ماهواره‌ای خواند به شدت انتقاد کرد و گفت: مجلس باید از اهرم نظارتی خود برای پاسداری از قانون ممنوعیت ماهواره استفاده کند.

ملک محمدی با بیان اینکه گیرنده‌های ماهواره‌ای به راحتی در کشور فروخته می‌شود و هیچ کس توجهی به غیرقانونی بودن آن نمی‌کند، افزود: قانون ممنوعیت ماهواره اکنون از سوی مسوولان اجرایی کشور به درستی اجرا نمی‌شود و مجلس نباید در این باره سکوت کند.