جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۰ در مجلس از پایان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه دولت خبر داد و گفت: تلاش کمیسیون آن است که با جمع‌بندی و نهایی شدن مباحث باقیمانده، لایحه روز سه شنبه به صحن ارائه شود.

کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه عصر پنج‌شنبه کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس مصوبات روز پنج‌شنبه کمیسیون مقرر شد اعتبار قوه‌قضائیه که بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است با تخصیص ۱۰۰ درصدی به این قوه پرداخت شود. نماینده رشت در مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شد دو هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش کشاورزی در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد.

به گفته این نماینده، برداشت از صندوق توسعه ملی با احکام برنامه پنجم توسعه مغایرت داشت، اما از آنجا که دو سوم نمایندگان به این ماده واحده رای مثبت دادند، این برداشت در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق منظور می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه بررسی بخش هزینه‌ای دولت در سندمالی سال جاری که ۴۰ بند داشت به پایان رسیده است، گفت: روز شنبه ۲۷ فروردین نمایندگان مواد الحاقی، پیشنهادهای کمیسیون‌ها و پیشنهادهای شخصی را بررسی می‌کنند.

کوچکی نژاد تاکید کرد: از آنجا که شنبه باید بررسی‌های کمیسیون تلفیق به پایان برسد، اعضای کمیسیون مصمم هستند تا دیر وقت در مجلس بمانند و بودجه را جمع‌بندی کنند.

این نماینده پیش‌بینی کرد، گزارش نهایی کمیسیون تلفیق روزشنبه تهیه و سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه به صحن ارائه شود.

پیش‌تر محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق ابراز امیدواری کرده بود که لایحه بودجه ۹۰ در روزهای ۲۷ یا ۲۸ فروردین در صحن مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.