تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست نشان می‌دهد که بدهی‌های خارجی ایران در سال جاری ۲۰۰ میلیون دلار کاهش می‌یابد. به گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارش ماه مارس ۲۰۱۱ خود بدهی‌های خارجی ایران در سال گذشته را ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار(۲/۳ درصد تولید ناخالص داخلی) برآورد و پیش‌بینی کرد که این میزان با ۲۰۰ میلیون دلار کاهش در سال جاری به ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برسد که ۸/۲ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

اکونومیست انتظار دارد طی سال‌های آینده بدهی‌های خارجی ایران نوساناتی داشته باشد؛ به‌طوری که طی سال ۱۳۹۱ بدهی ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری و طی سال ۱۳۹۲ بدهی ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری برای کشور به ثبت خواهد رسید که به ترتیب ۴/۲ و ۱/۲ درصد تولید ناخالص داخلی خواهند بود.

در سال ۱۳۹۳ نیز بدهی‌های خارجی ایران معادل ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار خواهد بود که معادل ۸/۱ درصد تولید ناخالص داخلی است.

سال ۱۳۹۴ سالی است که مجموع بدهی‌های خارجی ایران با اندکی افزایش در سطح ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ثابت خواهد شد، حال آنکه در این سال این بدهی ۶/۱ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود.